Logo PageAndShop

Nisza rynkowa – Skąd wziąć pomysł na biznes?

2695348

Jeżeli jako początkujący zastanawiasz się jaki pomysł na biznes okaże się najbardziej korzystny, powinieneś dowiedzieć się czym jest nisza rynkowa. Wiele osób chciałoby zacząć sprzedawać, otworzyć sklep i wprowadzać produkty, które sprowadzą do nich klientów.  Zazwyczaj myśląc o wprowadzeniu swojego produktu przychodzą nam do głowy głównie popularne przedmioty i pomysły, którymi rynek jest już przesycony. Warto czasem rozglądnąć się za mniej rozpowszechnionymi ideami. Luka, której zapełnienie zaspokoi potrzeby klientów jest trudniejsza do znalezienia ale poszukiwania często zwracają się ze sporą nawiązką.

Jak znaleźć niszę?

Niszowe produkty to takie, które nie posiadają zbyt dużej konkurencji. Często wchodząc w dany sektor rynku praktycznie po chwili zdobywamy pierwszych klientów ze względu na wysokie zapotrzebowanie.  To sprawia, że bez problemu nałożymy na produkt wyższą marżę. Wypracowując specyficzną i niekonwencjonalną przewagę konkurencyjną długo zachowamy pozycję lidera. Problem w tym, że szukanie niszy sprawia dużo problemów. Trzeba dokładnie analizować potrzeby konsumentów i firm, nieustannie wypatrywać okazji i nowych rozwiązań. Większość ludzi nie zauważa potencjalnych okazji.

Pomysł na biznes – Gdzie ukryła się nisza rynkowa?

Teraz, gdy dowiedziałeś się czym jest nisza rynkowa jesteś o krok bliżej do znalezienia jej.  Jeżeli myślisz o tym, jak znaleźć najlepszy pomysł na biznes dla siebie, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

  • Słuchaj problemów

Każda rozmowa, w której narzeka Twój przyjaciel lub członek rodziny może okazać się fantastyczną furtką dla Twojego nowego produktu. Traktuj negatywne opinie jako drogowskazy do rozpoczęcia dochodowego biznesu. Na forach internetowych również znajdziesz wiele problemów do rozwiązania. Wystarczy oszacować, czy to się będzie opłacać  i podjąć odpowiednią do sytuacji decyzję. Równie dobrze możesz znaleźć jakikolwiek wadliwy produkt i naprawić jego największą wadę. Usunięcie usterki sprawi, że stanie się atrakcyjny.

  • Nie musisz wymyślać koła od nowa

Czasem początkujący myślą, że tylko wprowadzając rewolucyjny i zupełnie nowy produkt osiągną wysokie zyski. W rzeczywistości czasem wystarczy ulepszyć to, co już istnieje. Większość odnoszących sukcesy przedsiębiorstw nie tworzy nowych produktów. Wystarczy dodać coś do starszego przedmiotu lub ulepszyć o daną przewagę konkurencyjną i załatwione. Możemy wchodzić na rynek.

  • Specjalizacja

Niszowe biznesy zazwyczaj charakteryzują się przydatnością dla konkretnej grupy społecznej lub zawodowej. Nie zdarza się to wśród masowych wyrobów.  Jednym z lepszych sposobów będzie zastanowienie się, czego mógłbyś uczyć innych. Jeżeli już wiesz, znasz swoją pasję. Stań się specjalistą i oferuj swoje usługi tym, którzy je potrzebują. W większości branży można znaleźć klientów o ile posiadasz wystarczająco duże umiejętności i doświadczenie. Nisza rynkowa na wyciągnięcie ręki.

  • Indywidualizowanie swoich usług

Jednym ze sposobem znalezienia lub wykreowania swojej niszy stało się personalizowanie swoich usług lub produktu. Czasem jeżeli wykażesz się osobnym podejściem do każdego klienta, on to doceni, a nawet zapłaci więcej.  W czasach, gdy każdy się śpieszy i ma milion obowiązków Twoje indywidualne podejście ma szansę się sprawdzić. Nawet robione indywidualnie ozdoby domowe znalazły swoją nisze. Postawienie na wąski asortyment i skonkretyzowaną ofertę czasem przyniesie Twojej firmie znacznie większe zyski.

Teraz z pewnością łatwiej odnajdziesz pomysł na biznes, który się sprawdzi. Znalezienie niszy rynkowej wymaga odrobiny starań ale później inwestycja zwraca się przy użyciu swojego sklepu internetowego. Witrynę natomiast stworzysz z łatwością na platformie PageAndShop. Korzystaj za darmo przez dwa tygodnie.