Logo PageAndShop

Obsługa klienta w e – sklepie – Jak robić to dobrze?

6444474

Dobra obsługa klienta w sklepie internetowym często decyduje o sukcesie w sprzedaży. Żyjemy w świecie, gdzie szybka wysyłka na nikim już nie robi wrażenia. Teraz konsumenci chcieliby odpowiedzi na każde pytanie bez czasu oczekiwania, bezproblemowego kontaktu telefonicznego i informacji w czasie rzeczywistym. Coraz większa konkurencja nie czyni zadania łatwiejszym. Sklepy internetowe cały czas ścigają się w stosowaniu kolejnych narzędzi i udoskonalaniu swojej obsługi klienta. Tekst pokaże Ci jak objąć prowadzenie w tym wyścigu.


Obsługa klienta w sklepie internetowym – Sprawdzone praktyki


  1. Daj się znaleźć

Nie pozwól klientowi szukać odpowiedniego miejsca na stronie, aby się z Tobą skontaktować. Formularz kontaktowy musi znaleźć się w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Klient nie może zastanawiać się, gdzie zadzwonić, aby zadać Ci pytanie. Zazwyczaj gdy firmy zmuszają klientów do męczących poszukiwań formularza, wychodzą oni po kilku chwilach. Nie kupują.


  1. Klient na pierwszym miejscu

Ignorowanie wiadomości to niedopuszczalna praktyka. Gdy ktokolwiek poczuje się zignorowany, nic od Ciebie nie kupi. Jeżeli akurat brakuje Ci czasu i zasobów, aby odpowiadać wszystkim, ustaw automatyczną odpowiedź, która powiadomi użytkowników, że odpowiesz po danej godzinie lub „najszybciej, jak się da”. Jeżeli dostaniesz pytanie, odpowiedź musi być szczera i autentyczna. Wciskanie klientowi produktu na siłę nie spowoduje miłych konsekwencji. Staraj się uważnie analizować wszystkie wiadomości swoich klientów. Tylko to zagwarantuje Ci możliwość konkretnej i pomocnej odpowiedzi. Niektóre firmy po zakończeniu transakcji pytają o to, co można poprawić w ich sklepie. Dają w ten sposób użytkownikowi poczucie wkładu w sklep internetowy. Pokazują, że się dla nich liczy.


  1. Szybka odpowiedź

Profesjonalna obsługa klienta opiera się w dużej mierze na szybkości odpowiedzi. Teraz klient nie wytrzyma czekając kilka dni na odpowiedź mailową. Zdąży w tym czasie kupić to samo u konkurencji. Dzisiejsze pokolenia przywykły do standardu, gdzie odpowiedź wynosi kilka minut, a do firmy mogą zwrócić się na stronie, przez telefon, czy nawet poprzez Facebooka. Jeżeli nie otrzymają odpowiedzi od razu, są rozczarowani. Często zdarza się sytuacja, gdy zaraz po wysłaniu wiadomości szukają produktu w innych sklepach i wysyłają kolejne zapytania. Wtedy prawdopodobnie najsprawniejsza obsługa zdobywa klienta.


  1. Odłóż nerwy na bok

Obsługa klienta powinna charakteryzować się przyjaznym nastawieniem. Klient w wielu przypadkach może zachować się agresywnie lub niemiło. Lepiej natomiast, abyś Ty tego nie robił. Takie zachowanie wpływa negatywnie na wizerunek firmy i często prowokuje zbiorowe oburzenie w internecie. Bardziej opłaca Ci się zachować spokój. Wtedy istnieje jeszcze szansa, że sprzedasz. Nie uciekaj też od oceny. Umożliwienie klientom na końcu ocenę końcową obsługi w większości przypadków znakomicie się sprawdzi.


  1. Ciągłe zmiany i utrzymywanie stałej relacji

Jak dobrze obsługiwać klienta? Dbaj o to, aby ciągle czuł się komfortowo, dostawał aktualne informacje, wiedział, że znajdzie u Ciebie wszystko spodziewał się najlepszego. Wprowadzaj systematycznie zmiany na stronie, nowe funkcje lub produkty i aktualizuj informacje. Informuj swoich klientów o ważnych momentach w życiu firmy przez swoje media społecznościowe lub newsletter. Ważne, aby dostarczane informacje były interesujące i spersonalizowane. Tylko na takie reagują klienci, więc zanim wyślesz cokolwiek, zastanów się, czy dopasowałeś przekaz do konkretnego odbiorcy.



PageAndShop umożliwia Ci wstawienie formularza kontaktowego w różnych częściach witryny. Taka dowolność sprawi, że dobierzesz miejsce idealnie do preferencji swoich klientów i ułatwisz im drogę. Skorzystaj z całkowicie darmowego okresu testowego i przekonaj się sam.