Logo PageAndShop

Pakowanie towaru – Jak to robić w e-sklepie?

56437769

Wiele osób, które zakłada swój sklep internetowy zastanawia się, jak pakować zamówiony towar. Często firmy robią to nieprawidłowo i niestarannie wydłużając proces, zwiększając odsetek zwrotów i zmniejszając zadowolenie końcowe klientów. Uniknij wszystkich błędów i spraw, aby odbieranie paczki z Twojej firmy zawsze wiązało się z przyjemnością. Pakowanie produktów w odpowiedni sposób przynosi korzyści i więcej czasu dla Twoich pracowników. Zamiast marnować go na nieprawidłowy proces pakowania, a później zwrotów, przeniosą swoje siły do efektywniejszej części całego procesu.

Pakowanie towaru – Optymalizacja procesu

Bardzo ważne jest, abyś przyśpieszył możliwie proces pakowania i dokonał go możliwie sprawnie. Do tego potrzebujesz właściwego systemu, który skompletuje Twoje zamówienia. Jeżeli masz magazyn i pracownik musi urządzać sobie długi spacer, aby dotrzeć do danego produktu, lepiej to zmień. Rozwiązaniem będzie odpowiedni system, który skompletuje zamówienia w sposób dopasowany do magazynu. Wtedy pracownik przechodząc pomiędzy działami z łatwością zbierze potrzebne produkty po drodze i wróci z kilkoma za jednym razem. Przy większej ilości zamówień to spore ułatwienie. Listy do pakowania sprawią, że Twoja sprzedaż wzrośnie jeszcze bardziej.

Pakowanie produktów – Z technicznego punktu widzenia

Skoro wiemy już więcej o kompletowaniu złożonych zamówień, przejdźmy do technicznych aspektów pakowania produktów.

  • Stosuj dobrej jakości produkty. To ważne, aby Twoja paczka dotarła do klienta w możliwie najdoskonalszym stanie. Korzystanie z najgorszej jakości taniej taśmy i zupełnie niewytrzymałego kartonu skutecznie pogrzebie nasze nadzieje o zadowolonym kliencie. Jeżeli towar wtedy dojdzie jakimś cudem do konsumenta, nie zaprezentuje się wystarczająco dobrze. Oszczędzanie na materiałach do pakowania mija się z celem.
  • Karton to podstawa. Musisz wybrać możliwie prestiżowy i wytrzymały karton. Europejskie kraje rozwinięte coraz częściej wykorzystują przy przesyłkach kartony fasonowe. Nie potrzeba do nich taśmy. Dodatkowo nie ma możliwości otwarcia ich bez pozostawienia widocznych śladów. Na pierwszy rzut oka widać, że wyróżniają się wrażeniem na tle zwykłych kartonów.
  • Indywidualny charakter paczki daje efekt wow. Jeżeli zdecydujesz się na niestandardowe działania po zakupie, istnieje większa szansa na powrót klienta. Dobrze przyjmowaną praktyką stało się drukowanie na paczkach oryginalnego wzoru, który skojarzy się klientom tylko z Twoją firmą. Jeżeli dokładnie przemyślisz motyw, aby był wystarczająco zabawny do dzielenia się nim, klienci to zrobią. Zobaczysz wtedy zdjęcia swoich paczek na Instagramie lub Facebooku konsumentów.
  • Komunikacja kluczem do potrzymania relacji – Wysyłając rachunek lub fakturę, warto dodać podziękowania za zakup i dłuższy liścik lub historię, misję firmy. Takie działania przywiązują klientów i czynią ich bardziej lojalnymi. Jeżeli poczują, że zależy Tovie na nich, na pewno do Ciebie wrócą.
  • Gratisy się zwracają. Sklepy internetowe ścigają się w poziomie obsługi dostarczanej klientom. Stosują nowe metody, aby stworzyć w człowieku doświadczenia i wywołać silne emocje. Czymś, co skutecznie może związać kupca z marką jest dodatkowy prezent. Skuteczną praktyką stosowaną na szeroką skale jest dodawanie cukierków, lizaków, długopisów i podobnych elementów. Zaskocz swojego klienta i też podaruj mu coś miłego.

Niewielu przedsiębiorców wie jak zapakować towar, aby wywołał w kliencie ekscytację. Opracowanie całego procesu i praktyki indywidualnej, którą później będą respektować pracownicy wymaga czasu i kreatywności. Jeżeli z powodzeniem zastosujesz się do zaprezentowanych powyżej technik, odczujesz ich wartość już po wysłaniu paczek do kilku klientów. Zobacz, jakie możliwości oferuje Tobie PageAndShop podczas okresu próbnego za darmo przez dwa tygodnie.