Logo PageAndShop

Pinterest – 3 sytuacje, w których warto go wykorzystać

Pinterest 793051 1920

Pinterest jest platformą społecznościową, która w Polsce nie jest jeszcze masowo wykorzystywana. Posiada około 1,5 mln użytkowników w naszym kraju. Pomimo tego dzięki omawianemu medium dotrzesz do sporej liczby użytkowników na całym świecie, a szczególnie kobiet. Zyskasz duże możliwości, jeżeli prowadzisz firmę o danej specyfikacji. Wystarczy, że Twoja działalność spełnia poszczególne kryteria i posiada stronę lub sklep internetowy, a Pinterest może okazać się kamieniem milowym zwiększającym Twoje zasięgi. W tekście przeczytasz o trzech sytuacjach, w których Pinterest może okazać się szczególnie przydatny.

Pinterest - Czym jest? - Krótkie wyjaśnienie

Pinterest to portal społecznościowy, w którym ludzie poszukują inspiracji wizualnych. Niektórzy nazywają go wyszukiwarką Google do zdjęć mimo faktu, że istnieje wiele zasadniczych różnic. Jedna z nich polega na tym, że na Pintereście nie wyszukamy samodzielnych treści tekstowych. Znajdziesz tam za to zdjęcia z praktycznie z każdej dziedziny. Portal pełen inspiracji i interesujących pomysłów. Przejdźmy do tego, jakiego rodzaju przedsiębiorstwa powinny zainteresować się tym kanałem promocji.

Firma oparta na estetycznych wizualizacjach – Bez względu na to, czy Twoja firma sprzedaje produkty, czy specjalizuje się w usługach, jest dla niej szansa. Jeżeli są to rzeczy lub czynności, które wyglądają estetycznie, a zdjęcia aż wołają, aby się nimi pochwalić, możemy zacząć testować Pinterest. Konsumenci kupują za pomocą wzroku. Jeżeli obrazy wzbudzają emocje, kobiety, które są dominującą grupą obecną w tym medium społecznościową zaczną interesować się marką. Skuteczna promocja w omawianym miejscu będzie możliwa zarówno dla salonów fryzjerskich i salonów tatuażu, jak dla projektantów i deweloperów. Nawet w sytuacji, gdy prowadzisz firmę lokalnie i tylko w stacjonarnych salonach sprzedajesz produkty, możesz zwiększyć wyniki w ten sposób. Mimo faktu, że medium nie jest rozwinięte w Polsce w stopniu podobnym do Facebooka lub Instagrama, znajdziemy tam całkiem pokaźną liczbę atrakcyjnych dla nas użytkowników.

Potrzebujesz przekierowań do swojej witryny – Jeżeli posiadasz już swoją stronę internetową i wstawisz na Pinterest estetyczne zdjęcie lub grafikę, zobaczy ją pewna ilość osób. Pewnie zastanawiasz się, co z tego, że tylko zobaczą Twoje treści. Sęk tkwi w tym, że do każdego wstawionego materiału możesz dodać link do swojej witryny i frazy kluczowe. Robiąc to prawidłowo, spodziewaj się co najmniej kilku przejść z tego medium społecznościowego w dłuższej perspektywie czasowej. Linki zdobyte na Pintereście mogą także wpłynąć na naszą pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli już sprowadzisz potencjalnego klienta na stronę, dzieli go wiele mniejsza droga do dokonania zakupu.

Sprzedajesz również za granicę - Jeżeli uznamy, że Polska grupa docelowa to dla nas za mało, możemy dodawać treści ukierunkowane na użytkowników z całego świata. Wtedy zwiększamy szansę, że zamówi u nas klient z jakiegoś odległego zakątka. Najczęściej z takiej możliwości korzystają sklepy internetowe, które mogą zapewnić transport swoich produktów w dane miejsce docelowe. Nawet my w sytuacji, gdy zobaczylibyśmy coś wyjątkowo estetycznego, bylibyśmy w stanie kupić to zza granicy. Często wystarczyłby fakt, że żadna firma z naszego kraju nie zapewni nam tak wysokiego poziomu atrakcyjności wizualnej lub jakości.

Poznałeś już 3 sytuacje, w których Pinterest może okazać się idealnym medium do promowania Twoich produktów lub usług. Jak widzisz, w każdym z opisanych przypadków strona internetowa zwiększa szansę na zdobycie klientów. Musimy przecież gdzieś ich kierować. Jeżeli zastanawiasz się jak stworzyć stronę internetową o nienagannym wyglądzie łatwo i wygodnie, skorzystaj z platformy PageAndShop.pl. Tworzenie stron internetowych stanie się niewiarygodnie proste.