Logo PageAndShop

Płatna reklama na Facebooku – Czy to się opłaca?

110816043

Płatna reklama na Facebooku już dawno uznawana jest jako jeden z obowiązkowych elementów promocji marki na rynku w większości branży. Platforma umożliwia rozbudowane możliwości dotyczące płatnej reklamy. Zaawansowane algorytmy Facebooka codziennie zbierają coraz więcej informacji o naszych upodobaniach. Agencje reklamowe i freelancerzy walczą między sobą o uzyskanie najkorzystniejszego zasięgu i kosztu za kliknięcie. Coraz atrakcyjniejsze kreacje, skomplikowane ustawienia reklam mają zastąpić ucinane stopniowo zasięgi organiczne na firmowych stronach. Tekst wyjaśni Ci najpopularniejsze cele reklamowe dostępne na Facebooku i ich przeznaczenie.

Płatna reklama na Facebooku – Cele reklamowe

Kampanie na Facebooku charakteryzują się dokładnością. Każde wydarzenie, w którym weźmiesz udział, oddany like, zaproszenie do znajomych, komentarz, a nawet zwykłe kliknięcie wpłynie na rodzaj reklam, które wyświetlą Ci się w przyszłości. Algorytm Newsfeedu Facebooka działa niezwykle dokładnie. Precyzyjnie analizuje konsumentów dostarczając im dopasowane materiały reklamowe w odpowiednich miejscach.

Marketing w mediach społecznościowych wychodzi w niektórych branżach korzystniej finansowo niż reklama w wyszukiwarce. Firmy decydują się na to rozwiązanie ze względu na realne i mierzalne wyniki takich reklam. Każda reklama na Facebooku musi posiadać wybrany cel, a oto najpopularniejsze z nich:

Zasięg - Cel reklamowy najczęściej wykorzystywany przy promowaniu pojedynczych postów. Jego celem jest dotarcie do jak największej ilości osób. Nie masz jednak gwarancji, że osoby, do których dotrze, zaangażują się. W taki sposób wiele przedsiębiorców zwiększa świadomość marki lub przykładowo pompuje ofertę obecną już jakiś czas na profilu, zaraz przed datą wygaśnięcia jej ważności.

Ruch – Dobry rodzaj reklamy dla każdego, kto chciałby skierować ruch na swoją stronę internetową z ofertą lub do aplikacji. Dociera do osób najchętniej reagujących w przeszłości w ten sposób. Niestety w przypadku, gdy klient kliknie w taki link i zostanie przeniesiony do witryny docelowej, rzadko zaangażuje się jeszcze pod postem. Zaletą w takim przypadku jest fakt, że wtedy jesteśmy tylko o krok od sprzedania produktu.

Aktywność - Cel reklamowy, który ma spowodować wskazaną aktywność wobec Twojego materiału. Dostępne opcje umożliwiają Ci ukierunkowanie na polubienia strony, aktywność dotyczącą posta lub reakcję na zaproszenie do wydarzenia. Za jego pomocą przy odpowiednio zoptymalizowanych ustawieniach stosunkowo tanio uzyskasz polubienia strony na początku działalności lub komentarze i reakcje pod danym postem. Reakcje na zaproszenia do wydarzenia często kosztują trochę więcej i najbardziej opłacalne okazują się do uzyskania kilku dodatkowych uczestników przed rozpoczęciem eventu.

Wyświetlenia filmu - Jeżeli wyprodukowałeś ciekawy spot reklamowy i chciałbyś uzyskać dużą ilość wyświetleń, to coś dla Ciebie. Nie zagwarantuje Ci tak dużego zaangażowania, jak przy celu "Aktywność" jednak trafi do osób, które wcześniej chętnie oglądały spoty o podobnej tematyce. W takim przypadku najważniejsze staje się stworzenie w spocie ciekawego początku zatrzymującego uwagę potencjalnego konsumenta.

Wiadomości - Promując post z przyciskiem wzywającym do działania "wyślij wiadomość" masz większą szansę uzyskania zapytań o ofertę na swoją skrzynkę prywatną. Dobrze sprawdza się przy sklepach internetowych i lokalnych przedsiębiorstwach. Jedna z tych wiadomości zawsze może okazać się sprzedanym produktem lub nową rozpoczętą współpracą.

Konwersje - Reklama na Facebooku przy wykorzystaniu tego celu najbardziej rozwinięta jest w Ameryce. W Polsce jedynie największe sklepy korzystają z tej opcji. Aby skutecznie z niej skorzystać, trzeba spełnić stawiane przez Facebooka wymagania.

Wizyty w firmie – Cel reklamowy tego rodzaju wypromuje Twój biznes lokalny zachęcając konsumentów do przyjazdu do konkretnego miejsca. Często promuje się tak lokalizację, aby zaraz po kliknięciu klient mógł dotrzeć w dany punkt.

Marketing w mediach społecznościowych stanie się dla Ciebie łatwiejszy po przyswojeniu każdego z celów powyżej. Jeżeli jeszcze myślisz nad sklepem internetowym, aby skutecznie sprzedawać swoje produkty, załóż go na platformie PageAndShop. Stworzysz sklep w jeden dzień i przetestujesz zupełnie za darmo przez okres dwóch tygodni.