Logo PageAndShop

Porównywarki cen w e-commerce – Czy warto tam sprzedawać?

97963220

Sprzedaż przez internet staje się możliwa poprzez nieustannie zwiększającą się liczbę nowych kanałów. Porównywarki cen stają się coraz bardziej popularne. Korzystał z nich prawie każdy z nas. Jeżeli przedsiębiorca decyduje się już na rozprowadzanie produktu lub usługi, podjęcie decyzji o tym, gdzie go sprzedawać, może być trudne. Porównywarki cen sprawdzają się niesamowicie dobrze w niektórych branżach. Walka cenowa przynosi korzyści firmie, która jest na nią odpowiednio przygotowana. Tekst znacznie przybliży Ci temat sprzedaży poprzez porównywarki cenowe i pokaże, w jakich sytuacjach warto się tam pojawić.

Porównywarki cen – Kiedy warto tam sprzedawać?

Porównywarki cen faworyzują produktu z oferowaną najniższą ceną za dany produkt. Jeżeli Twoja marża na produkcie jest na tyle wysoka, abyś pozwolił sobie na obniżenie ceny do minimum, to super. Pamiętaj, aby dokładnie oszacować opłacalność inwestycji przykładając koszty do możliwych zysków. Specyfikacje produktów są różne i czasem może się zdarzyć, że większość obrotu w firmie wyprodukuje porównywarka cenowa. Innym razem wejście w ten kanał nie będzie opłacalne.

Odpowiednie przygotowanie do tego kanału zawiera też wysoką jakość obsługi klienta. Sprzedaż internetowa różni się standardami w zależności od sposobów, w jaki rozprowadzamy produkty lub usługi. Porównywarki cen charakteryzują się surowymi ocenami wystawianymi przez klientów w przypadku spotkania się z niemiłą obsługą lub niedostarczeniem zamówienia na czas. Powinieneś wcześniej oszacować, czy dasz radę obsłużyć wszystkich potencjalnych klientów na wystarczająco wysokim poziomie, aby wystawili Ci później pozytywną opinię. Nie ma mowy o nieinformowaniu klienta o przesyłce lub zignorowaniu zamówienia. Często w porównywarkach cenowych karierę przedsiębiorstwa z kilkoma negatywnymi opiniami można uznać za skończoną. Później konsumenci staną się zniechęceni, nawet przy niskiej oferowanej cenie.  

Porównywarki cenowe skupiają ogromną ilość klientów i nawet w sytuacji, gdy nie klikają w Twój produkt, mogą go oglądnąć, zobaczyć markę lub logo firmy. Nasza rozpoznawalność zwiększa się wtedy, a klienci później darzą większym zaufaniem nasz sklep. Jeżeli już stwierdzimy, że nasz produkt idealnie nada się do tego kanału sprzedaży internetowej, warto zamieścić go na kilku portalach. Zwiększymy w ten sposób szansę zauważenia naszej firmy, zbudowania silnej marki i podkręcenia wyników sprzedaży.

Sprzedaż internetowa – Najpopularniejsze porównywarki cenowe w Polsce.

W Polsce spotykamy się z wieloma porównywarkami cenowymi. Warto zapoznać się dokładnie z ofertami największych z nich. Do czołówki w tej branży należy doskonale wszystkim znane ceneo, skąpiec, okazje.info i nokaut. Wystarczy, że wejdziesz na każdą z nich i zobaczysz, która oferuje najkorzystniejsze warunki. Rejestracja wymaga podania przez Ciebie wszystkich podstawowych danych na temat firmy. Zazwyczaj jednak nie zajmuje dużo czasu. Poświęć jednak go na tyle dużo, aby wstawić prawidłowo produkty i interesujące opisy.

Sposób rozliczania w porównywarkach cenowych.

Porównywarki cen najczęściej posługują się modelem CPC (cost per click), czyli kosztem za kliknięcie.  Praktycznie wygląda to tak, że zapłacisz tylko wtedy, gdy klient kliknie w Twój produkt i przejdzie na stronę internetową. Inne przypadki nie wymuszają na Tobie zapłaty. Zaawansowaną możliwością, która daje Ci jeszcze większe możliwości, jest rozliczenie tylko za kliknięcie skutkujące zakupem. Taka opcja widnieje w porównywarce ceneo.  Zdarzają się też inne, indywidualne dla dane serwisu modele rozliczenia z przedsiębiorcą.

Przy stronie stworzonej na platformie PageAndShop bez problemu skorzystasz z porównywarek cenowych w razie potrzeby. Jeżeli tylko zdecydujesz, że produkt, który oferujesz, okaże się odpowiedni, szybko go do nich dodasz. Skorzystaj z czternastodniowego, darmowego okresu próbnego i dowiedz się więcej.