Logo PageAndShop

Pozycjonowanie stron SEO – Unikalne treści czy duplikaty?

87100728

Pozycjonowanie stron SEO to aspekt, o którym trzeba pamiętać przy tworzeniu i rozwijaniu swojej strony internetowej. Często to właśnie on decyduje o tym, ile osób wejdzie na naszą stronę podczas wyszukiwania danych haseł w wyszukiwarce. Niektórzy zastanawiają się nad tym, czy treści na ich stronie mogą być wielokrotnie kopiowane, czy raczej każdy tekst powinien być unikalny. Nie wiedzą, czy to ma znaczenie przy pozycji strony w wyszukiwarce. Tekst odpowiada na pytanie, czy lepiej tworzyć treści samemu i jak takie działania wpływają na pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron SEO – Unikalne treści czy duplikaty?

Duplikaty – Wiele sklepów internetowych posiada skopiowane treści na swojej witrynie. Ten sam tekst znajduje się na każdej podstronie z produktem lub usługą. Powielone treści nie mają niestety nic wspólnego z pojęciem, jakim jest skuteczne SEO. Największym problemem staje się sytuacja, gdzie w sklepie znajduje się kilka tysięcy produktów i bardzo trudno stworzyć dla każdego osobną treść. Wtedy przedsiębiorcy przykładają wagę do innych aspektów pozycjonowania SEO zostawiając zmianę treści na później.

Duplikaty na stronach i blogach - Jeżeli masz zamiar prowadzić bloga lub stronę internetową, bardzo ważnym jest, abyś zadbał o jak najmniejszą liczbę treści zduplikowanej. Narzędzia analityczne po analizie Twojej strony pokażą Ci raport, w którym uwzględnią ilość kopiowanej treści. Warto wspomnieć również o tym, że cytując obszerne treści i kopiując je z innej strony również nie przyczyniamy się bardzo do podniesienia pozycji swojej strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie SEO będzie znacznie skuteczniejsze, gdy zmniejszymy ilość kopiowanych treści. Nie zawsze jednak to możliwe. W takich sytuacjach możemy pozostawić duplikaty i jednocześnie skupić się na innych aspektach strony.

Unikalne treści -  Jedna z najbardziej skutecznych elementów strategii budowania swojej pozycji długoterminowo w internecie. Jeżeli dany sklep internetowy posiada dużo duplikatów, powinniśmy pomyśleć nad zastępowaniem ich unikalnymi treściami. W sytuacji, gdy produktów jest bardzo dużo możemy stopniowo zmniejszać odsetek kopiowanych treści zastępując je nowymi. Pozycjonowanie stron SEO to działanie długoterminowe i rzadko można zrobić wszystkie działania lub zdobyć dobry wynik w krótkoterminowej perspektywie. Sklepy z dużą ilością unikalnych treści stają się atrakcyjniejsze dla przeglądarki, a ich pozycja systematycznie rośnie.

Unikalne treści na blogu - Szczególną uwagę do unikalnych treści powinniśmy przyłożyć także przy tworzeniu swojego bloga.  Warto dopracować swoje podstrony i nowe wpisy, aby przygotowane na nich treści były unikalne, nasze. Udostępnianie, powielanie cudzych treści obniża naszą pozycję. Dodawanie oryginalnych tekstów wyniesie witrynę na wyższe miejsca w wyszukiwarce.

Teraz już wiesz, jak podchodzić do treści w swoim sklepie internetowym lub stronie. Łatwiej będzie Ci zaplanować odpowiednie działania. Warto pamiętać również o tym, aby struktura tekstów i strony była przyjazna pozycjonowaniu, treści były odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, a sama strona ładowała się szybko. Czynników wpływających na pozycje Twojej strony jest bardzo dużo. Układ podstron, wygląd, ilość wrzuconych zdjęć lub struktura także wpłynie na Twoje wyniki. Jeżeli myślisz na czym powinieneś się skupić, masz ogrom możliwości. Swoją stronę z łatwością będziesz pozycjonował korzystając z platformy PageAndShop. Zadbaliśmy o to, aby Twoja strona po stworzeniu była przystosowana do wszelkich zmian i przyjazna skutecznemu SEO. Stwórz swój pierwszy sklep i skorzystaj z darmowego okresu testowego, który trwa aż dwa tygodnie! Później możesz kontynuować swoją przygodę lub zrezygnować bez żadnych konsekwencji.