Logo PageAndShop

Projektowanie strony i odczucia użytkownika - Na co zwrócić uwagę?

Gui 2457114 1280

Projektowanie strony internetowej wymaga przede wszystkim wysokiego poczucia estetyki. Ono pomaga nam dostosować odpowiednią szatę graficzną, rozmieścić poszczególne elementy i posegregować podstrony w sposób intuicyjny dla każdego, kto będzie korzystał ze strony. Dokonanie tego staje się znacznie prostsze, gdy znamy przyzwyczajenia, nawyki i preferencje konsumentów.  Taka wiedza pozwala nam stworzyć stronę, która będzie spełniać swoją funkcję doprowadzając do leada – wykonania przez użytkownika pożądanego przez nas działania.

Projektowanie strony – Kluczowe jest wzbudzanie zaufania

Projektowanie strony to czynność, która ma na celu przekonanie użytkownika do wykonania określonego wcześniej działania. Na początku powinniśmy określić cel strony, czyli jak ma docelowo zareagować użytkownik, który na nią trafi. Może być to przykładowo przeczytanie tekstu, kontakt z firmą lub zostawienie informacji potrzebnych do ewentualnego kontaktu. Wykonanie takiego działania nazywamy leadem. Zdobycie leadów jest coraz trudniejsze w dzisiejszych czasach, ponieważ rynek jest coraz bardziej nasycony. To powoduje, że projektując stronę powinniśmy dołożyć starań, aby była wykonana najlepiej, jak to możliwe.

Jak dobrać kolorystykę na stronie? - Przyzwyczajenia konsumentów

Kolorystyka na stronie jest bardzo ważna. Warto zaznajomić się bliżej z psychologią kolorów, aby zrobić to dobrze. Powinniśmy skupić się na tym, aby kolory nie męczyły oczu użytkownika. Powinny być delikatne. Jednocześnie zadbajmy, aby kolor czcionki na tyle odróżniał się od tła, aby każda osoba mogła bez problemu go odczytać. Przykładowo zastosowanie żółtego koloru przy zielonym tle lub grafice nie ma szans sprawdzić się w praktycznej sytuacji. Podobne dopasowania sprawią, że użytkownik bardzo szybko wyjdzie ze strony wcale się z nią nie zapoznając.

Następną czynnością powinno być staranne zaplanowanie poszczególnych sekcji. Jedna nie powinna znajdować się zbyt blisko drugiej. Rozmiar czcionki powinien być wiele większy niż w materiałach drukowanych. Ludzie czytają strony internetowe zupełnie inaczej. Szybko skanują jej części z góry do dołu wyłapując najważniejsze informacje. Wiedząc o tym warto skupić się, aby uwydatnić informacje, na których nam zależy pogrubiając tekst lub powiększając go.

Bardzo ważne są również referencje. Zdobywając kilka rekomendacji od swoich klientów możemy znacznie zwiększyć ilość osób dokonujących pożądanej przez nas akcji. Skuteczność stron, które zawierają referencje wzrasta nawet o kilkadziesiąt procent. Często to właśnie ten aspekt decyduje o skorzystaniu z oferty. Użytkownicy zwracają uwagę też na ilość informacji o osobie, która udzieliła rekomendacji. Im więcej możemy ich zawrzeć, tym lepiej. Jeżeli mamy możliwość, oprócz zawarcia imienia i nazwiska, umieśćmy też stanowisko i nazwę firmy, w której pracuje dana osoba. Wbrew pozorom, szczegóły mają ogromne znaczenie.

Ludzie bardziej cenią swój czas niż pieniądze - Zwróć na to uwagę przy projektowaniu strony

Jeżeli chciałbyś, aby użytkownik przeszedł w dane miejsce na stronie lub dotarł do konkretnego wpisu na blogu, zadbaj, aby droga tam była tak łatwa i szybka, jak to możliwe. Najlepiej, gdy jest to możliwe jednym kliknięciem, a strona ładuje się szybko. Użytkownicy często cenią bardziej swój czas niż pieniądze, więc są gotowi zapłacić lub skorzystać z rozwiązań, które pozwalają im poświęcić się w większym stopniu życiu prywatnemu lub innym obowiązkom. Miejmy to na uwadze przy projektowaniu strony i pamiętajmy, że każda próba wydłużenia drogi użytkownika może skutkować mniejszą o kilka lub kilkanaście procent konwersją.

Otrzymałeś kilka porad, które pomogą Ci zaprojektować prostą stronę internetową. Wykorzystując otrzymane informacje sprawisz, że użytkownicy będą chętniej korzystać z produktów lub usług, które są oferowane. Intuicyjną stronę bez problemu stworzysz za pomocą oprogramowania PageAndShop.