Logo PageAndShop

Promocja na Facebooku – Rodzaje postów

Aaaa

Promocja na Facebooku staje się podstawową formą promocji dla wielu firm. Jej możliwości poszerzają się z każdym miesiącem. Algorytm doskonale dopasowuje naszą reklamę do odbiorców, a szczególnie, gdy odpowiednio ją ustalimy. Wiele osób nie wie, że różne typu postów, jakie reklamujemy wpływają na zasięg i zaangażowanie. Facebook udostępnia dużo opcji reklamowania strony. Niestety tylko niektóre są warte Twojej uwagi. Jeżeli przeczytasz do końca, dowiesz się, który rodzaj posta najlepiej sprawdzi się u Ciebie w firmie. Później pozostaje jedynie kreować i testować!


Promocja na Facebooku – Popularne rodzaje postów i ich efekty


Posty na Facebooku to szeroka kwestia. Mamy dużo możliwości wyboru poszczególnych form podczas prowadzenia Fanpage. Promocja na Facebooku skutecznie dociera do klientów tylko w sytuacji, gdy wiemy, jaki jej rodzaj zastosować.


Zdjęcie – Uniwersalne rozwiązanie. Przedsiębiorcy często decydują się na ten rodzaj reklamy. Zajmuje trochę więcej miejsca na Twojej tablicy, niż inne rodzaje reklamy. Słabo przekierowuje Twoich odbiorców do strony. Gdy oglądamy zdjęcie, trudno nas zmusić do zapoznania się z ofertą na stronie. Pomoże Ci umieszczenie ciekawego nagłówka, tekstu na zdjęciu. Wezwij klienta do działania, a zwiększysz szanse.


Galeria – Kwestia dobrania atrakcyjnych zdjęć. Jeżeli dobierzesz cztery pierwsze zdjęcia w ciekawy, estetyczny lub kreatywny sposób, ludzie z chęcią klikną i zobaczą więcej. Dużo klików to wiele większy zasięg organiczny, niż inne formy postów. Gdy promujemy galerię, bądźmy ostrożni. Zdarza się tak, że zapłacimy za coś, za co nie chcemy (przeglądanie jej). Mimo wszystko, jeżeli masz mały budżet, a szukasz sposobów na zasięg, pokombinuj tutaj.


Film – Daje Ci szansę zdobycia taniego, dużego zasięgu. Algorytm faworyzuje treści wideo, więc ilość wyświetleń powinna Cię uszczęśliwić. Masz okazję do zatrzymania czyjejś uwagi ale tylko wtedy, gdy początek filmu okaże się ciekawy. Jeżeli zauważysz mniej reakcji i aktywności, nie dziw się. Konsumenci często nie są aktywni przy treściach wideo.


Miniatura linku – Forma postu, która fantastycznie przekierowuje klikających użytkowników na stronę. Niestety użytkownik wychodząc poza Facebooka za linkiem nie polubi już prawdopodobnie Twojego Fanpage ani nie zostawi reakcji. Konwersja za to może rosnąć!


Karuzela – Często widzisz posty na Facebooku, które już na pierwszy rzut oka wyglądają na reklamy? To prawdopodobnie karuzele. Przypominają katalogi, gdzie możesz przesuwać się po produktach. Ułożona w kreatywny i estetyczny sposób efektywnie przeprowadza użytkowników na Twoją stronę www. Opowiedz ciekawą historie. Gdy uruchomisz reklamę, wykorzystaj cel reklamowy „Ruch”.


Notatka – Czysty tekst rzadko pojawia się na Twojej tablicy. Nie bez powodu. Bez różnego rodzaju motania się nie zareklamujesz go efektywnie. Dodatkowo, dostaje bardzo mały zasięg organiczny. Lepiej połączyć swój przekaz z grafiką.


Kreacja Page Likes – Ukazująca Twoją stronę na Facebooku. Ułatwia polubienie jej przez użytkowników. Przy szerokim określeniu grupy docelowej podczas tworzenia reklamy, tanio zbierze fanów na Twoim Fanpage. Co prawda, przy starcie strony to bardzo dobry sposób promocji na Facebooku ale fani szeroko zdobywani mogą później bez reakcji przechodzić obok naszych treści. Bierzmy to pod uwagę.


Kanwa – To taka namiastka strony internetowej. Spore szanse, że dotychczas jeszcze jej nie widziałeś. To dlatego, że wyświetla się prawidłowo jedynie na telefonach komórkowych. Rzadko stosowana ale niektórzy korzystają, aby nadrobić brak dobrej wersji strony na urządzenia mobilne.


Promocja na Facebooku ma przed Tobą coraz mniej tajemnic. PageAndShop sprawia, że zawsze, gdy wrzucisz do swoich mediów społecznościowych link (miniaturkę linku), wyświetli się ona atrakcyjnie pod względem wizualnym. Skorzystaj też z innych materiałów i z powodzeniem załóż stronę.