Logo PageAndShop

Promocja własnej strony internetowej za darmo – 5 sposobów

Books 3205452 1920

Wiele osób zastanawia się, czy promocja własnej strony internetowej za darmo jest możliwa. Okazuje się, że jest. Jedynymi zasobami, jakie często musimy poświęcić, są nasz czas i wyuczone umiejętności. To często wystarczy, aby skutecznie wypromować swoją stronę w internecie za darmo. Są sprawdzone sposoby, dzięki którym sprawisz, że grono użytkowników się powiększy, a zysk wzrośnie, a jeżeli się jeszcze nie pojawia, zacznie. W tekście przeczytasz, jakie darmowe praktyki pozwalają zwiększyć popularność własnej strony.

Promocja strony internetowej za darmo – 5 sposobów

1.      Promocja w mediach społecznościowych

Kampanie internetowe w mediach społecznościowych mogą być także płatne. Duża liczba firm korzysta jednak z darmowych możliwości tego kanału publikując materiały i kreując treści z pomocą marketingu wirusowego. Bardzo dobrze ma się także korzystanie z grup tematycznych, gdzie za pomocą skutecznego marketingu szeptanego można wypromować swoją markę zerowym kosztem. Wystarczy, aby nie korzystać tam z nachalnej promocji, ale pomagać innym specjalistom w danej dziedzinie i dzięki temu zdobywać w nich klientów. Mogą oni zostać nawet ambasadorami marki. Jeżeli będziemy dla nich wystarczająco atrakcyjną firmą, będą polecać nas dalej, czyli pracować na nasz sukces zupełnie za darmo.

2.      Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Pozycjonowanie strony także można zlecić na zewnątrz płacąc za nie. Inną opcją, która przydaje się na początku działalności jest samodzielne pozycjonowanie strony w miarę możliwości. W celu podwyższenia wyniku w wyszukiwarce, należy zadbać o odpowiednią strukturę strony, konstrukcję treści i odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Warto zwrócić uwagę także na inne, szczegółowe elementy takie jak linki do poszczególnych podstron. Wcześniej powinieneś jednak dokładnie zapoznać się z tematyką pozycjonowania własnej strony w inernecie i zyskać podstawową wiedzę.

3.      Google Moja Firma

Następnym sposobem jest stworzenie konta w Google Moja Firma. Wtedy Twoja działalność będzie widoczna na mapie Google, a użytkownicy łatwiej ją znajdą. Będziesz mógł także dodawać tam artykuły z linkami, produktami lub innymi ciekawostkami na temat swojej firmy. Obecnie wizytówka w Google Moja Firma stała się standardem i rzadko zdarza się, że innowacyjna firma jej nie ma.

4.      Blog firmowy

Kolejnym sposobem, aby naturalnie i za darmo zdobyć nowych klientów jest blog firmowy. Z jego pomocą możesz sprowadzić na stronę dużo ruchu, podnieść jej pozycje w wynikach wyszukiwarki pod konkretnymi frazami, promować produkty i dzielić się wiedzą. Obecnie bardzo duża część firm dostrzega szansę, jaka tkwi w prowadzeniu własnego bloga. Strategia content marketingowa pomoże Ci także zdecydować o takich działaniach, jak materiały wideo, infografiki i wiele innych. Dodatkowo istnieje niezliczenie dużo darmowych programów do tworzenia podobnych treści. Trochę czasu i gotowe.

5.      Darmowe serwisy ogłoszeniowe i portale branżowe

Niektórzy przedsiębiorcy także posługują się darmowymi serwisami ogłoszeniami i portalami branżowymi. Często zamieścimy w takich miejscach wizytówkę firmy i linki, dzięki czemu ktoś z branży z większym prawdopodobieństwem do nas właśnie trafi. Portale ogłoszeniowe także pozwalają na dużo. Wybrani konsumenci właśnie tam poszukują rozwiązań. Zamieszczając tam swoje ogłoszenia zwiększamy szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej i zdobycie części rynku, której nie zdążyły zająć inne firmy.

Jeżeli chciałbyś promować swoją stronę internetową za darmo i tworzyć skuteczne kampanie marketingowe, warto ją najpierw założyć. Posłuży do tego platforma pageandshop.pl. Skorzystaj z darmowego okresu testowego i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.