Logo PageAndShop

Promowanie firmy za pomocą wydarzeń publicznych – Jak to robić?

Hand 3200400 1920 %281%29

Promowanie firmy za pomocą wydarzeń publicznych zaczyna odgrywać coraz większą rolę w strategii marketingowej. Event marketing z roku na rok staje się bardziej popularny. Kolejne firmy udowadniają także jego skuteczność. Jeżeli zorganizujemy i wypromujemy wydarzenie w odpowiedni sposób, możemy liczyć na wysoki zwrot z inwestycji w postaci wzrostu świadomości marki i nowych klientów. Podczas lektury tekstu dowiesz się, jak zorganizować wydarzenie, które wzbudzi zainteresowanie.

Promowanie firmy za pomocą wydarzeń publicznych – Jak to zrobić?

Organizowanie wydarzenia to trudna praca. Zazwyczaj wymaga wiedzy o danym mieście, atrakcyjnych lokalizacjach i szeroko pojętym marketingu. Przyciągnięcie dużej ilości uczestników wiąże się z dbałością o każdy aspekt. Organizacja imprez lub eventów często staje się także częścią content marketingu w firmie. Eventy są organizowane w celu przekazania wartościowej wiedzy i zasugerowania, że nasze produkty pomogą uczestnikom w osiągnięciu pożądanego przez nich celu.

Sugestia powinna być bardzo delikatna. Nasz event uzyska większy kredyt zaufania, gdy odbiorcy nie uznają go za zwykłą reklamę. Powinniśmy zadbać, aby wydarzenie publiczne umożliwiało osobom uczestniczącym zdobycie wartościowej wiedzy.

Lokalizacja wydarzenia – Organizacja imprez to także umiejętny wybór lokalizacji. Powinniśmy zaznajomić się z dostępnymi opcjami w mieście, w którym aktualnie działamy. Dobra lokalizacja cechuje się między innymi dużą ilością dostępnych miejsc parkingowych, łatwością dojazdu w miejsce docelowe i wystarczającą wielkością pomieszczenia. Musimy zadbać, aby każdy z uczestników bez problemu dotarł i odnalazł dla siebie miejsce. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na jego pełną uwagę przez cały czas trwania eventu.

Promocja przed wydarzeniem - Jeżeli chcielibyśmy, aby na nasze wydarzenie przyszła większa ilość osób, powinniśmy zadbać o to, aby promowanie firmy było skuteczne. Rozpoczęcie działań związanych z kampaniami efektywnościowymi w mediach społecznościowych stanie się konieczne. To tam najwięcej czasu najczęściej spędza nasza grupa docelowa. Sprawdzić mogą się także współprace z lokalnymi gazetami i telewizją. Urzędy w mieście także często podejmują się wystawienia materiałów reklamowych lokalnego wydarzenia w swoich siedzibach. Jeżeli nasz profil wydarzenia jest odpowiedni, możemy postarać się także o wsparcie ze strony miasta. Radni będą skłonni udzielić nam pomocy.

Prelegenci - Jeżeli planujemy na nasze wydarzenie zaprosić prelegentów, powinniśmy zadbać, aby byli rozpoznawalni, a także mieli dużą wiedzę w prezentowanej przez siebie dziedzinie. Tylko tak wzbudzą zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Marka osobista, jaką zdążyli wcześniej wypracować z pewnością wpłynęłaby korzystnie na zainteresowanie naszym eventem.

Dokumentowanie wydarzenia - Powinniśmy zadbać, aby całość naszego wydarzenia była rejestrowana. Materiał wideo wykorzystamy później przy dalszej promocji. Strategia marketingowa nie kończy się w momencie, gdy beneficjenci przychodzą na wydarzenie. W rzeczywistości ona dopiero wtedy się zaczyna. Warto poświęcić dodatkowe środki na sprzęt, który zapewni nam wysoką jakość zarówno zdjęć, jak wideo. Materiały wideo z wydarzenia, gdzie przekazujemy wiedzę wysokiej jakości mogą rozprzestrzenić się wirusowo po całej sieci. Wszystko zależy od tego, jak zaplanujemy, a później wprowadzimy w życie nasze działania.

Promocja po wydarzeniu – Zebrane przez nas w czasie wydarzenia materiały mają szanse obiec internet niezwykle skutecznie. Jeżeli zadbaliśmy o wartościową wiedzę, wykwalifikowanych prelegentów i widowiskową oprawę, nasze treści prawdopodobnie obejrzy wiele potencjalnych klientów i osób z branży. Mimo umiarkowanie niskiego kosztu całego procesu nadal mało firm z niego korzysta, przez co nasze szanse na sukces byłyby jeszcze wyższe.

Stwórz swoją stronę i wykorzystaj ją przy promocji następnych wydarzeń. Zrobisz to łatwo za pomocą platformy pageandshop.pl. Kilka chwil wystarczy, aby zacząć pracować z gotową stroną internetową.