Logo PageAndShop

Przewidywane trendy w e-commerce na 2018 rok

2140603

Rynek e-commerce w 2018 znacznie rozbuduje swoje możliwości. Sprzedaż w internecie bez przerwy się rozwija, a śledzenie trendów staje się konieczne, aby nadążyć za nowoczesnym biznesem. W ostatnim roku byliśmy świadkami wielu zmian, a w następnym nadejdzie ich jeszcze więcej. To wspaniała szansa, aby odpowiednio wykorzystać okazję i otworzyć swój sklep. Ecommerce w Polsce znajduje się w fazie rozkwitu, co oznacza, że przy dobraniu adekwatnej strategii masz duże szanse na sukces. Jeżeli przeczytasz ten tekst do końca, dowiesz się, jakie trendy przewidujemy w 2018 roku.

E commerce 2018 - Najważniejsze trendy

  • Wygoda przy dostawach

Dostawy stają się coraz szybsze, a śledzenie przesyłek już na nikim nie robi wrażenia. Ecommerce 2018 przyniesie jeszcze więcej zmian w tym zakresie. Amazon dąży do dostarczania paczek w ciągu kilku godzin za pomocą dronów i już wdraża te rozwiązania w niektórych miejscach w Ameryce. Ciekawe, w jakim czasie dotrą one do Polski. Konsumenci uczą się, że mogą otrzymać dany towar kiedy i gdzie sobie tego zażyczą, a sklepy i firmy kurierskie ścigają się w sprawności przekazywania paczek.

  • Zamówienia głosowe

Sztuczna inteligencja uczy się coraz szybciej, a ogromna ilość danych, jaką od nas zbiera przyczynia się do sprawniejszego zarządzania zamówieniami. Ecommerce 2018 postawi na nią w znacznym stopniu. Możliwe, że za jakiś czas bez problemu zamówimy potrzebne produkty jedynie za pomocą własnego głosu. Przyczynie się do tego znaczny wzrost użytkowników robiących zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. To z nich najprędzej kupimy dane produkty jedynie za pomocą głosu. Przykładowo koncern BMW wprowadził już system Amazon Alexa.

  • Większa personalizacja

Konsumenci doceniają bardziej oferty dopasowane bezpośrednio do nich. Przy współpracy detalistów z hurtowniami, połączeniu poszczególnych gałęzi biznesu i sztucznej inteligencji personalizowanie dostępnego widoku strony, wyświetlanych ofert i oferowanych promocji stanie się jeszcze łatwiejsze. Pozwoli to zmniejszyć koszty ponoszone na promocję w internecie bardziej dopasowując rabaty i inne ulgi. Sklepy w przyszłości nauczą się naszych nawyków i na ich podstawie wyświetlą dany wygląd witryny lub poszczególne produkty chowając te, które nas najprawdopodobniej nie zainteresują.

  • Integracja pomiędzy sprzedażą offline i online

Sklepy oferujące swoje produkty głównie w internecie otworzą więcej oddziałów stacjonarnych. Trendy w ecommerce 2018 nie obejdą się bez placówek umożliwiających zamówienie z konkretnego miejsca i zobaczenia produktu na żywo.

  • Wirtualna rzeczywistość

Teraz już wprowadza się urządzenia, które obsługują technologię AR. Rozszerzona rzeczywistość opiera się na budowie wirtualnego świata, w którym poruszamy się, gramy w przeróżne gry i zamawiamy produkty. Hologramy i inne ciekawe wynalazki w tej branży pozwolą nam przymierzyć dane ubranie i zdecydować, co leży na nas najlepiej. Dynamiczny rozwój podpowiada, że już w 2018 roku zobaczymy pierwsze zaawansowane rozwiązania w tym zakresie.

  • Wideo zyska na wartości jak nigdy wcześniej

Sklepy coraz częściej udostępniają filmiki, które pokazują dany produkt podczas użytkowania. Sprzedaż w internecie w 2018 roku nie obejdzie się bez wzmocnienia wideo. Konsumenci wolą dokładnie przeanalizować swój zakup i często nie zdecydują się na produkt, jeżeli wcześniej nie będą mieli okazji zobaczyć go w akcji.

Teraz już wiesz, na jakie trendy warto zwrócić uwagę. Przyszłość staje się wielką niewiadomą w świecie tak dynamicznych zmian. Przewidywanie trendów na 2018 rok sprawi, że Ecommerce 2018 stanie się dla Ciebie wiele prostsze. Swoją przygodę zaczniesz bez problemu już dziś korzystając z darmowego okresu testowego w PageAndShop. Dwa tygodnie użytkowania bez żadnych konsekwencji.