Logo PageAndShop

Reklama jako inwestycja w przyszłe przychody – poradnik początkującego przedsiębiorcy

33

Reklama dźwignią handlu – chyba każdy zna to popularne porzekadło, które doskonale obrazuje potencjał drzemiący w umiejętnej promocji produktów lub usług. Zaczynasz prowadzić działalność gospodarczą i zależy Ci na dotarciu do szerokich rzesz potencjalnych odbiorców? Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w reklamę! Jakie kanały najlepiej wykorzystać?


Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej nigdy nie jest proste – na początkującego przedsiębiorcę spada wiele obowiązków, do których zaliczyć można choćby konieczność zdobywania klientów i nawiązywania z nimi relacji, rekrutację pracowników, a także z pozoru prozaiczne czynności o charakterze administracyjno-księgowym. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze promowanie własnych produktów lub usług. Jak rozkręcić działalność gospodarczą, nie mając do dyspozycji potężnego budżetu? W jakie kanały marketingowe najlepiej zainwestować?

Wykorzystaj stronę internetową i mailing

W obliczu dynamicznie rozwijających się narzędzi komunikacyjnych wykorzystujących potęgę sieci www, wielu przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej działalności przez internet. Do najpopularniejszych narzędzi należy przede wszystkim strona internetowa – decyduje się na nią 67% polskich przedsiębiorstw, które zdają sobie sprawę z potencjału drzemiącego w sieci www. Dobrze zaprojektowana witryna powinna przede wszystkim w czytelny sposób prezentować klientom dostępny asortyment – zdjęcia wraz z dokładnym opisem – a także zawierać dane przedsiębiorstwa (adres, numer telefonu) oraz formularz kontaktowy. Jest to niezbędne minimum. Żeby stworzyć responsywną witrynę można zatrudnić programistę lub skorzystać z gotowych rozwiązań, np. kreatorów stron internetowych, które pozwalają na zaprojektowanie własnego miejsca w sieci w ciągu godziny. Nie wymagają przy tym znajomości HTML ani innych, informatycznych tajników.
W promocji własnego przedsiębiorstwa warto również wykorzystać e-mail marketing, który pozwala skutecznie sprzedawać produkty i usługi – dzięki niemu można wypracować tzw. sprzedaż pasywną. Opłaca się zachęcać klientów do subskrybowania newslettera, który posłuży do wysyłania nienachalnych i spersonalizowanych wiadomości.


Stwórz konta na portalach społecznościowych

W 2015 roku liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła 15,5 mln. Dużą popularnością cieszy się również Instagram oraz Twitter, a rodzime przedsiębiorstwa aktywnie wykorzystują te kanały do promocji swojego biznesu. Reklama na Facebooku może zapewnić firmie wielomilionowe zasięgi – czasem do stworzenia viralowej treści przyczynia się czysty przypadek. W biznesie nie można jednak liczyć na łut szczęścia – działania reklamowe powinny być z góry zaplanowane. Chcesz mieć pewność, że Twoje posty trafią do dużych grup odbiorców? Publikuj je między godzinami 7-9, 12-15, oraz 19-21. Pamiętaj również o tym, że lepiej sprzedają się treści video – wskaźnik reakcji jest nawet 6 razy wyższy, niż w przypadku postów zawierających sam tekst.


Marketing szeptany, czyli promuj się na forach

Co prawda zamieszczanie płatnych postów na forach internetowych przeżywało największy boom kilka lat temu, jednak nadal stanowi popularną formę reklamowania określonych produktów i usług. Kluczowe znaczenie ma tutaj oczywiście treść postów – informacje o konkretnej marce nie powinny być podawane w nachalny sposób, ale raczej naturalnie wplecione w tekst.


Reklama tradycyjna – dlaczego warto inwestować w plakaty i ulotki?

Pomimo, że internet staje się coraz bardziej popularnym narzędziem wykorzystywanym do promowania towarów i usług, tradycyjne formy reklamy nadal cieszą się zainteresowaniem właścicieli firm. Materiały poligraficzne stanowią naturalne uzupełnienie reklamy internetowej, dzięki nim przedsiębiorstwo staje się widoczne w przestrzeni miejskiej. Koszt wykonania takiej reklamy nie jest wysoki, a może przynieść firmie duże zyski.