Logo PageAndShop

Reklama w internecie – Podstawowe formy

109035283

Reklama w internecie to jedna z najważniejszych rzeczy, którą powinieneś zrobić dla swojej działalności. Jeżeli powstała już Twoja nowa strona, dzieli nas tylko krok od rozpoczęcia działań promocyjnych. Przygotuj się, aby stworzyć lub zlecić swoją pierwszą kampanię i działania marketingowe. Poznaj różne możliwości reklamy w internecie i świadomie dokonaj wyboru dotyczącego Twojego biznesu. Większa wiedza sprawi, że merytorycznie podejdziesz do sprawy, a Twoje działania przyniosą skutek.


Reklama w internecie – Podstawowe formy, które powinieneś znać


Reklama w internecie stworzyła na przestrzeni lat ogrom możliwości. Teraz dowiesz się o kilku najpopularniejszych, podstawowych i często najskuteczniejszych metodach docierania ze swoją marką do klientów i obserwujących.


SEM Marketing – Działania oparte na wyszukiwarce internetowej. Łączy się na nie SEO i PPC. SEO (Search Engine Optymization), czyli optymalizowanie strony w wyszukiwarce. W prostszym języku oznacza wszelką działalność, która ma na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Specjaliści od SEO sprawiają, że strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania. PPC (Pay Per Click) to płatne kliknięcie w link. Skorzystasz z niej między innymi w działaniach Adwords. Klienci wtedy klikają w Twój link, który prowadzi przykładowo do oferty. Płacisz tylko za kliknięcia (samo wyświetlenie reklamy się nie liczy). Taki model reklamowy często sprawdza się w dzisiejszym e-commerce.


Media Społecznościowe – Marketing w mediach społecznościowych stał się standardem w 2017 roku, a firmy coraz częściej z niego korzystają. Nie musisz być na wszystkich platformach ale prawdopodobnie wybierzesz te, na których masz najwięcej klientów. Sam oszacujesz, czy warto wybrać Facebook, Youtube, Instagram, Snapchat, Pinterest, LinkedIn, Music.ly czy Messenger. Możliwe, że zauważysz niszowe medium społecznościowe, na którym są Twoi potencjalni klienci, a nie zostało wymienione. Warto pamiętać, że marketing w mediach społecznościowych wymaga dużego wyczucia i umiejętności.


Influencer Marketing – Działania, które mają na celu zaprezentowanie lub sprzedanie Twojego produktu poprzez liderów opinii. Często taką funkcję pełnią znane lokalnie osoby z dużą ilościom obserwujących w mediach społecznościowych. Współpracują z firmami udostępniając w mediach produkt i polecając go. Często taka współpraca przekłada się na wysoki zwrot z inwestycji z powodu wysokiego poziomu zaufania obserwujących do swoich liderów opinii.


E-mail – Duża popularnością cieszy się także marketing z wykorzystaniem bazy danych email. Jak się pewnie domyślasz, najpierw trzeba ją zebrać, a to najtrudniejsza część. Później idzie z górki ale tylko w sytuacji, gdy Twój przekaz stanie się interesujący. Niektóre firmy dalej skutecznie wykorzystują tę metodę mimo upływu wielu lat i zmieniających się trendów. Dobry mailing, to dalej skuteczny mailing!


Artykuły sponsorowane – Akcja, podczas której płacisz za artykuł umieszczony na wybranej, popularnej stronie. Portale branżowe, fora internetowe lub portale znanych gazet pobierają opłaty za umieszczenie Twojego artykułu na swojej witrynie. Dzięki temu docierasz do obserwujących wybrany portal użytkowników i z pomocą skutecznego tekstu sprowadzasz ich do swojej zakładki z ofertą. Często działania tego typu pełnią głównie rolę wizerunkową.


Content Marketing - Idea wspierająca publikowanie wartościowej treści. Wtedy udostępniamy naszym klientom trochę informacji i wartościowej treści w różnych formatach, całkowicie za darmo. Idealnie nadają się do tego kanały takie jak media społecznościowe, blog firmowy, strona internetowa i mailingi. Możliwości są nieograniczone. Okazuje się, że to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy w internecie. Klienci kupują więcej od firm wspierających swoją działalność wartościowymi treściami. Teraz reklama w internecie to bliższe Ci pojęcie. Więcej o zwiększaniu zysków, skutecznej promocji i zakładaniu sklepu internetowego przeczytasz w Akademii PagAndShop.