Logo PageAndShop

Siedziba firmy – Jak wybrać i kto decyduje się na wirtualne biuro?

184190596

Wirtualne biuro to popularny sposób określenia lokalizacji swojej firmy. Czasem taki sposób określenia swojej siedziby budzi kontrowersje, jednak przedsiębiorcy często się na nią decydują. Wiele początkujących osób zastanawia się również co zrobić w sytuacji, gdy mieszkają w wynajmowanym mieszkaniu. Nie wiedzą, czy mogą uwzględnić wynajmowane mieszkanie jako oficjalną siedzibę w dokumentacji i poszukują odpowiedzi. Po przeczytaniu poniższego tekstu uzyskacie takie informacje. Przeczytacie także o motywach wybierania wirtualnego biura, jego wadach i zaletach przy prowadzeniu firmy.

Wirtualne biuro – Dlaczego ktokolwiek je wybiera?

Sposób popularny szczególnie w start-up’ach, czyli dynamicznych przedsiębiorstwach technologicznych. Przedsiębiorcy decydują się na nie w celu większych oszczędności i niekiedy nadania większego prestiżu działalności. Założyciele firm oferujących aplikacje, których używa się na arenie międzynarodowej używają wirtualnego biura w dużej ilości przypadków po to, aby swój biznes skojarzyć z danym krajem. Jeżeli chcą zataić prawdziwe miejsce pochodzenia firmy, znajdują wirtualne biuro w Ameryce lub innym, dalekim miejscu.

Inny motyw decydowania się na wirtualny adres firmy mają firmy prowadzące działalność, która wymaga obsłużenia klienta w danym punkcie. Nieuczciwi przedsiębiorcy korzystają z wirtualnych biur, aby lepiej ukryć się przed niezadowolonymi klientami i oszukiwać w łatwiejszy sposób. Często spotyka się tą praktykę wśród firm pożyczkowych, paliwowych i pośredniczących. Na szczęście już od dawna Urząd Skarbowy skutecznie wychwytuje podobne działania i dokładnie prześwietla założycieli. Nie można pozwolić, aby furtki wykorzystywane były przez oszustów. Dzisiaj z ulgą możemy stwierdzić, że działania odnoszą skutek, a organy państwowe skutecznie wykrywają przestępstwa popełniane przy wykorzystaniu wirtualnych biur.

Wirtualne biuro łączy się z niskimi wydatkami. Odchodzą koszty wynajmu, dodatkowych pracowników biurowych i rachunków. Rozwiązania opierające się na posiadaniu biura, w którym fizycznie nie trzeba być często zawierają usługi takie jak odbieranie i przekazywanie dokumentów i połączeń telefonicznych.

Prowadzenie firmy w wynajmowanym mieszkaniu

Prowadzenie firmy w wynajmowanym mieszkaniu nie powinno sprawiać trudności z prawnego punktu widzenia. To całkowicie legalna i ciesząca się zainteresowaniem praktyka.

Przy rejestracji działalności gospodarczej przedsiębiorca wypełnia formularz CEIDG-1. Jego obowiązek to wypełnić dokument zgodnie z prawdą, ponieważ w przeciwnym wypadku czekać go mogą niemiłe konsekwencje. W razie potrzeby musisz wskazać tytuł prawny, który łączy mieszkanie z Tobą. Dowodem zamieszkiwania danego miejsca będzie umowa najmu. Nie musisz uwzględniać jej w formularzu. Ważne jest natomiast, aby nie podawać fałszywych informacji, ponieważ wyjdą później na jaw. Negatywnym skutkiem może wtedy być nawet całkowite zamknięcie działalności.

Czy istnieje idealne, uniwersalne rozwiązanie?

Idealnym rozwiązaniem byłoby dopasowanie konkretnej siedziby firmy do profilu i wielkości działalności. Wszystkie opcje dobrze prosperują, jeżeli są odpowiednio dopasowane. Ważne okazuje się dokładne przeanalizowanie swojego biznesu i poszukiwanie kreatywnych rozwiązań zgodnych z naszym prawem. Naciąganie przepisów nigdy nie opłaca się w dłuższej perspektywie. Dobrana opcja posłuży firmie przez wiele lat przynosząc korzyści.

Jeżeli postanowisz stworzyć swoją witrynę za pomocą platformy PageAndShop, zobaczysz więcej materiałów edukacyjnych. Dodatkowo masz okazję skorzystać z darmowego testu przez dwa tygodnie. Załóż swój sklep już dzisiaj. Prowadzenie firmy stanie się nieporównywalnie proste.