Logo PageAndShop

Snapchat - Sprawdź, czy sprawdzi się w Twojej firmie

Android 2249353 1280

Snapchat to niezrozumiałe medium dla wielu właścicieli firm. Nie wiedzą, jak wykorzystać go przy promocji swojego biznesu. Z biegiem czasu dowiedzieliśmy się już, że to bardzo skuteczna aplikacja w marketingu, ale niestety tylko dla niektórych firm. Wszystko przez wyjątkowo specyficzną grupę odbiorców, których tam znajdziemy. Zazwyczaj najlepiej ze snapchatem radzą sobie firmy, których produkty są skierowane do młodszej grupy docelowej. Omawiane medium społecznościowe gromadzi w swojej społeczności większość nastolatków. Jeżeli nasz biznes ma trafiać do starszej grupy docelowej, zastanówmy się raczej nad innymi kanałami. Tekst przybliży Ci temat snapchata i pozwoli określić, czy przyda się w Twojej strategii marketingowej.

Snapchat – Co to jest i do czego służy

Snapchat to aplikacja, za pomocą której młodzi ludzie porozumiewają się między sobą w czasie rzeczywistym. Większość treści, które są tam publikowane znikają w ciągu doby. Dodatkowo każda wiadomość zniknie zaraz po wyświetleniu, jeżeli tylko odbiorca jej sam nie zapisze. Po tym, jak odbiorca naszej wiadomości zrobi zrzut ekranu zostaniemy niezwłocznie poinformowani. Obecnie Snapchat stał się miejscem, które daje młodym ludziom poczucie prywatności. Nikt nie ma tam własnego profilu. Osoby, które korzystają, posiadają jedynie swoje pseudonimy i zdjęcia. Często znajdziemy tam treści, które mają charakter humorystyczny. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku, gdy rozważaliśmy zamieszczanie tam treści poważnej o charakterze sprzedażowym, nasz cel może nie zostać spełniony. Jeżeli zastanawiamy się jak używać snapchata, powinniśmy pamiętać, że najlepiej pomyśleć o nim w kontekście budowania zgranej i lojalnej społeczności wokół marki.

Snapchat – Jakie firmy powinny rozważyć jego użycie?

Snapchat to bardzo charakterystyczne medium społecznościowe. Odbiorcy, którzy tam spędzają swój czas są wyczuleni na jakiekolwiek treści reklamowe i niechętnie do nich podchodzą. To jeden z powodów, dla których musimy skonstruować swoją strategię w taki sposób, aby zyskać ich zaufanie i sprawić, że będą również w przyszłości oglądać nasze materiały. Jeżeli prowadzisz działalność przemysłową, to istnieje mała szansa, że Twoja marka zyska uznanie na Snapchacie, ponieważ nie znajdziesz tam swojej grupy docelowej. W takiej sytuacji kampania z wykorzystaniem tego medium skończy się jedynie przepalonym budżetem. Twoja okazja, aby wykorzystać Snapchat może pojawić się wtedy, gry prowadzisz działalność skoncentrowaną wokół sportu, żywności lub produktów, którymi mogą być zainteresowane nastolatki. Najlepiej, gdyby były to produkty, do których konsumpcji nie potrzeba zgody rodziców. Wtedy zorganizowana kampania, akcja wykorzystująca potencjał Snapchata mogłaby mieć sens.

Nawet w sytuacji, gdy zdecydujemy się włączyć to medium społecznościowe do naszej strategii marketingowej, powinniśmy traktować je jako dodatek. Taka sytuacja ma miejsce dlatego, bo z czasem takie aplikacje, jak InstaStory wypierają Snapchata przekonując do siebie użytkowników. Dzięki temu staje się on niszową aplikacją, ale to nie znaczy, że jest bezwartościowy. Jeżeli chcielibyśmy spróbować czegoś niekonwencjonalnego, Snapchat może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Jaki model promocji wybrać na Snapchacie?

W Polsce najlepiej połączyć akcję z innymi mediami społecznościowymi takimi, jak Facebook lub Instagram. Na Snapchacie później możemy podtrzymywać relacje za pomocą regularnie publikowanych treści. Wtedy istnieje większa szansa, że nasza społeczność będzie się decydować na nasze produkty regularnie, a my zwiększymy swoje zyski. Jeżeli myślisz nad przedsiębiorstwem w internecie i skutecznych kampaniach, zalecana jest także własna strona internetowa. Stworzysz ją bez problemu przy pomocy platformy PageAndShop.pl.