Logo PageAndShop

Sponsoring w marketingu – Jak wykorzystać w promocji firmy?

Football 2853590 1920

Sponsoring w marketingu widzimy podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń i inicjatyw społecznych. Firmy z jego pomocą skutecznie budują świadomość swojej marki. Taki sposób promocji dociera do szerokiego grona odbiorców i powoduje, że w ich podświadomości zostaje Twój logotyp lub zakres działalności. Istnieje sporo rodzajów sponsoringu, który możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej. To nie tylko dla dużych korporacji! Tekst przybliży Ci temat pełnienia roli sponsora podczas różnego rodzaju wydarzeń i inicjatyw.

Kreatywny marketing to niebywały problem. Dostanie się do świadomości konsumentów to niemałe wyzwanie dla wielu firm. Sponsoring w marketingu stał się opcją, która może pomóc nam szybko osiągnąć swoje cele. Mimo tego, często jest pomijana w strategiach.

Sponsoring w marketingu – Rodzaje sponsoringu

Sponsoring w marketingu często wykorzystuje się w celu poszerzenia świadomości swojej marki. Wykorzystuje się go za pomocą finansowania różnorodnych wydarzeń i inicjatyw. Najczęściej działania stosuje się w dziedzinach takich, jak:

Sport - Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się sponsoring sportowy. Każdy z nas często dostrzega logo i hasła przedsiębiorstw na koszulkach piłkarzy, plecach zawodników mieszanych sztuk walki, a nawet nartach skoczków. Firmy dostrzegają szanse w umieszczeniu swojego logo na ubraniach lubianych i poważanych sportowców. Wzbudza to pozytywne skojarzenia związane z marką. Równie popularne jest stawianie firmowych banerów na wydarzeniach sportowych takich jak mistrzostwa świata, liga mistrzów i wielu podobnych rozgrywkach.

Kultura i sztuka - Wydarzenia kulturalne także zaczynają eksponować hasła reklamowe. Firmy inwestują w inicjatywy takie jak budowanie nowych muzeów, finansowanie sztuk teatralnych, wystaw i festiwali. Popularni artyści także cieszą się zainteresowaniem sponsorów.

Ochrona zdrowia - Finansowanie zdrowia przyciąga do marki potencjalnych klientów. Szczególnie w naszych czasach, w których przywiązujemy szczególną wagę do składu spożywanych posiłków i systematycznych wizyt kontrolnych u lekarza. Sponsoring przejawia się także w organizowaniu przez firmy darmowych badań. Często również wykorzystują takie okazje do eksponowania i proponowania ochotnikom swoich produktów.

Sfera społeczna - Hasła promujące społeczną odpowiedzialność biznesu stały się tak rozpowszechnione, że przedsiębiorcy za wszelką cenę starają się udowodnić swój wkład w życie innych.  Zewsząd docierają do nas informacje o nowych firmach wspierających akcje charytatywne lub przekazujących jedzenie dla niedożywionych osób. To cały czas działa. Nie powinniśmy mieć nic przeciwko podobnym działaniom, ponieważ w ten sposób pomoc otrzymuje wielu potrzebujących. Nawet, jeżeli inicjatywa ma cele promocyjne.

Oświata i nauka - Edukacja jest ważna dla potencjalnych klientów. Przedsiębiorstwa często otwierają swoje szkoły i ośrodki badawcze. Organizują lub sponsorują konferencje branżowe i wydarzenia mające na celu edukację danej grupy docelowej. Sponsoring w marketingu ma tutaj jeszcze jedną zaletę. Możliwe, że uczeń lub uczestnik konferencji zostanie później oddanym pracownikiem.

Ekologia - Aspekt, o którym nie możemy zapomnieć. Jesteśmy świadkami różnych katastrof i postępującego globalnego ocieplenia. Wiele firm, aby zwiększyć zaufanie społeczne i świadomość swojej marki angażuje się w inicjatywy mające na celu zmniejszenie zanieczyszczenia. Jednocześnie sponsorują fundacje ekologów i inicjatywy promujące walkę o czystość planety.

Teraz już wiesz, jakie rodzaje sponsoringu możesz wykorzystać w swoim biznesie. Czasem podobne działania okazują się oszczędniejsze niż myślisz. Warto dokonać poszukiwań w celu znalezienia opcji najlepszej dla swojej firmy. Jeżeli natomiast jesteś u progu rozpoczęcia działalności gospodarczej lub myślisz o nowej stronie internetowej, pomoże Ci platforma PageAndShop. Tutaj stworzysz blog, stronę lub sklep internetowy bez wiedzy o programowaniu, a wszystko w mniej niż jeden dzień. Skorzystaj z darmowego okresu testowego.