Logo PageAndShop

Śródtytuł - Czyli dlaczego sam nagłówek nie wystarczy

News 1729539 1920

Jeżeli nie wiesz, jak ciekawie pisać teksty na blog firmowy, powinieneś przeczytać ten tekst. Często w internecie spotykamy się z treściami, które nie przypominają nic innego, jak bryłę niewyrazistego tekstu, który pisany jest małą czcionką. Brakuje tam takich elementów, jak śródtytuł lub listy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak takie małe rzeczy zmieniają zwykły blog w maszynę do pozyskiwania nowych klientów dla przedsiębiorstwa. Nagłówek jest bardzo ważny, ale w pojedynkę jedynie sprowadzi klienta do wpisu. Nie sprawi, że przeczyta tekst w sytuacji, gdy jego elementy będą nieciekawie rozmieszczone.

Pisaliśmy wcześniej o tym, jak użytkownicy korzystają z internetu i czytają teksty na stronach. Bryły tekstu są nieprzyjazne, a oczy czytając je szybko się męczą. Konsumenci zdecydowanie wolą oddzielone, krótkie partie tekstu, które oddzielają od siebie poszczególne wątki. Pomiędzy nimi powinny znaleźć się także śródtytuły. Nagłówek to nie wszystko. Stanowi on niewątpliwie bardzo ważną część, jednak nie wspierany przed takie narzędzie, jak śródtytuł, niewiele zdziała.

Jak ciekawie pisać śródtytuły?

Pisanie tekstów na blog firmowy nie należy do łatwych obowiązków. Śródtytuł w podobnych materiałach powinien zapowiadać pojawiającą się po nim partię materiału. Warto pamiętać o tym, że użytkownicy często skanują strony zatrzymując się jedynie na wyeksponowanych częściach. Jeżeli pogrubimy czcionkę, którą napisaliśmy śródtytuł, a jednocześnie będzie on stworzony tak, aby zapowiadać odpowiedź na ważne dla użytkownika pytanie, wygraliśmy.

Niektórzy mylą śródtytuł z nagłówkiem. Mają one wiele wspólnego. Obszerniejsze teksty są skonstruowane tak, że nie można znaleźć żadnych różnic pomiędzy sposobem skonstruowania nagłówka, a śródtytułu. Gdyby zamienić jeden z drugim, byłyby tak samo atrakcyjne. To potrzebne, aby utrzymać uwagę użytkownika podczas długiej lektury. Wymyślanie ich tak dużo może zająć pokaźną ilość czasu, jednak z perspektywy okaże się to opłacalne. Zwiększając czas, jaki użytkownicy spędzają na naszej stronie czynimy ją bardziej przyjazną dla wyszukiwarki.

Ile śródtytułów powinien mieć jeden tekst?

Zależnie od tego, jakiej długości jest tekst, liczba śródtytułów powinna się zmieniać. Z pewnością powinniśmy stosować je częściej niż widziane są w książkach. Internet rządzi się innymi prawami, a konsumenci treści w nim szybciej się nudzą. Wielu ekspertów mówi, że akapity powinny być coraz krótsze, a śródtytułów coraz więcej. To sprawia, że mogą one pojawiać się co sześć wersów, a tekst i tak może pozostać atrakcyjny. Elementem, który o tym decyduje jest wartościowa treść wnosząca coś do życia czytelnika. Podczas lektury długich tekstów specjalistycznych istnieje duża szansa, że naliczymy nawet do kilkunastu różnych śródtytułów. Jeżeli sięgniesz pamięcią wystarczająco daleko, przypomnisz sobie choćby jedną sytuację, gdy to właśnie one przesądziły o tym, że przeczytałeś dany tekst do końca.

Jak wyróżnić każdy śródtytuł?

W większości przypadków wyśrodkowanie znacznie poprawia estetykę nagłówka i całej strony. To dobry początek. Później powinniśmy odróżnić go od otoczenia. Uczyńmy go większym i pogrubionym. Kolor czcionki, jaki zastosujemy, powinien być łatwy do zauważenia. Najlepiej, gdy użyjemy czarnego lub białego w zależności od koloru tła strony. Kolejnym stosowanym trikiem jest pisanie każdego wyrazu w śródtytule wielką literą. Wtedy dodatkowo go eksponujemy. Niekiedy dodaje się także nieco mniejszy tekst pod nim, aby wzmocnić cały przekaż. Pamiętaj jednak, aby unikać stosowania kropek.

Stwórz swoją stronę internetową za pomocą witryny PageAndShop.pl już dziś. Zrobisz to za pomocą prostego systemu "przeciągnij i opuść". Nie potrzebujesz żadnej wiedzy na temat kodowania.