Logo PageAndShop

Strategia content marketingowa krok po kroku – Jak wykonać?

186828315

Szczegółowo skonstruowana strategia content marketingowa sprawia, że nasze działania są przemyślane i idą w określonym kierunku. Omijając proces tworzenia jej narażamy się na chaotyczność i brak spójności w swoim przekazie. Musimy znać powody, które sprawiają, że publikujemy takie, a nie inne treści. Przeanalizujmy naszą grupę docelową i jej zainteresowania. Jeżeli poświęcimy wystarczająco dużo czasu strategii content marketingowej, zdobędziemy później lojalnych klientów, a promocja firmy w internecie stanie się przyjemnością. Marketing treści to obecnie jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych trendów na rynku.

Plan marketingowy – Content marketing jako decydujący filar

Content marketing to jedna ze strategii, która ma wiele zastosowań. Większość gałęzi przemysłu lub firm usługowych posiada elementy marketingu treści na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub podczas imprez targowych. Nic dziwnego, ponieważ już kilka lat temu zauważono, że ucząc klientów przywiązujemy ich do siebie. Jeżeli stworzymy i udostępnimy im wiele wartościowych treści branżowych, które rozwiążą ich problemy, zainteresują lub dadzą potrzebną wiedzę, mamy większe szanse na sprzedaż produktu.

Strategia content marketingowa – Wykonanie krok po kroku

Analiza grupy docelowej – Bardzo ważne, abyś poświęcił w tym miejscu tyle uwagi, ile będzie potrzebne do poznania osobowości Twojego potencjalnego klienta na wylot. Użyjemy do tego statystyk i narzędzi analitycznych. Jeżeli posiadamy dane pochodzące z naszej strony internetowej, odczytanie informacji na potrzeby strategii nie powinno sprawić problemu. Inaczej jesteśmy skazani na testowanie i szacowanie. Stworzenie person również w znacznym stopniu zwiększy Twoje szanse na sukces. Kilka modeli będzie skutkowało w przyszłości spersonalizowanym contentem trafiającym prosto w potrzeby konsumentów.

Analiza konkurencji – Rozejrzenie się po firmach, które oferują podobne produkty i usługi również się przyda. Dokładnie przeanalizuj, z jakich strategii, technik i kanałów przekazu korzystają Twoi konkurenci i staraj się zrobić to lepiej. Czasem odkryjesz w ten sposób przewagę konkurencyjną, która później przełoży się na sporą sprzedaż.

Założenia strategiczne - Określenie dokładnego celu content marketingu w swojej działalności i zakresu działań. Ważne, aby ustalić spodziewane efekty, tematykę i intensywność publikowanych treści. Pomyśl także o wydźwięku jaki mają spowodować i jaki wizerunek pod ich wpływem powinna nabyć Twoja marka. Jeżeli podczas realizacji strategii coś zacznie iść nie tak, będziesz czujny, aby przywrócić wszystko na właściwy tor.

Narzędzia content marketingowe – Zależnie od tego, gdzie zdecydujesz się publikować swoje treści i w jakiej formie, przydadzą Ci się narzędzia. Masz do wyboru materiały tekstowe, wideo, live'y, animacje, e-booki i wiele innych. Później przy kreacji poszczególnych treści przydadzą Ci się zarówno płatne, jak darmowe narzędzia. Analiza również wymaga programów. Strategia content marketingowa powinna zawierać również informacje o wszystkich potrzebnych akcesoriach i usługach, z których przewidujesz korzystać.

Kreatywne pomysły - Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Promocja firmy w internecie w większości przypadków wymaga kreatywnego i chwytliwego pomysłu. Planując ten etap strategii, poszukajmy idei, które mogłyby zupełnie zaskoczyć naszych klientów i wzbudzić w nich dużo pozytywnych emocji.

Tworząc stronę na platformie PageAndShop bez problemu umieścisz na niej zarówno materiały wideo, jak treści tekstowe. Możesz także stworzyć swojego bloga, który później skutecznie zbuduje Twoją markę i pomoże w pozycjonowaniu strony. Skorzystaj z darmowego okresu testowego przez dwa tygodnie bez żadnych konsekwencji!