Logo PageAndShop

Strona firmowa na Facebooku – Jak prowadzić?

105967973

Strona firmowa na Facebooku z biegiem czasu stała się standardem. Jeżeli cokolwiek kupisz, zamówisz, zjesz obiad w restauracji lub skorzystasz z jakiejś usługi, istnieje duża szansa, że później znajdziesz tą firmę na portalu i będziesz mógł wystawić konkretną ocenę. Wiele firm prowadzi aktywną komunikację z klientami poprzez media społecznościowe, przez co zwiększają przywiązanie do marki. Są też przypadki, w których prowadzenie Fanpage na Facebooku sprawia problem przedsiębiorcom. Nie potrafią ubrać swojego komunikatu w taki sposób, aby zainteresował odbiorców. Jeżeli przeczytasz ten tekst do końca, dowiesz się, jak prowadzić stronę firmową na Facebooku w prawidłowy sposób.

Konkretna tematyka Fanpage – Nie bądź od wszystkiego

Fanpage na Facebooku to miejsce, w które mają przyjść odbiorcy potencjalnie zainteresowani Twoją działalnością. Jeżeli zaczniesz udostępniać chaotyczne i niespójne ze sobą nawzajem treści, szybko stracisz ich zainteresowanie. Konsumenci przychodzą do Ciebie w danym celu, a Twoim zadaniem jest pomóc go zrealizować. Warto zadać sobie pytania dotyczące tego, jakie treści publikować dla większego zasięgu, jaka będzie najlepsza strategia komunikacji i jakie formy postów najlepiej będzie publikować.

Jeżeli posiadasz restaurację serwującą kuchnie meksykańską, najlepsze, co możesz zrobić, to skupić się na tej tematyce. Dobrą praktyką byłoby zamieszczanie poradników, filmików lub recenzji zadowolonych klientów, jednak udostępnianie postów z targów samochodowych lub inspiracji z innych kuchni to strzał w stopę. Wtedy wszyscy pierwotnie zainteresowani kuchnią meksykańską odbiorcy przestaną się angażować. Mniej chętnie pozostaną Twoimi obserwującymi. Z drugiej strony, skrupulatnie publikując skoncentrowane na jednej tematyce posty, zyskasz lojalnych klientów.

Zwracaj uwagę na częstotliwość postów

Ogólnie rzecz biorąc nie ma prawidłowej liczby postów, jaką powinno się publikować w mediach społecznościowych w danym okresie czasu. W zależności od branży i zainteresowania, dopuszcza się różną możliwą częstotliwość. Na pewno nie powinieneś jednak spamować, czyli atakować swoimi treściami użytkowników cały czas. Udostępniając więcej postów, niż jest w stanie skonsumować Twoja publika tylko tworzysz sobie negatywny wizerunek. W większości przypadków 3 posty dziennie to już zdecydowanie za dużo. Zdarzają się jednak odłamy biznesu, gdzie taka ilość staje się akceptowalna. Staraj się wyczuć zaangażowanie swoich odbiorców przy stosowaniu różnych strategii. Gdy udostępniasz treści jedna po drugiej, zasięg starszej szybciej spadnie.

Promocja firmy na Facebooku – Jakość treści

Promocja firmy na Facebooku staje się możliwa jedynie w momencie, gdy zrezygnujesz z kiepskich postów zastępując je wysokiej jakości treściami i autentycznymi zdjęciami. Konsumenci stają się coraz bardziej wybredni, a młodsze pokolenie szczególnie zwróci uwagę na jakość, z jaką komunikujesz sprzedaż.

Różnorodność w publikacji postów na Fanpage

Oprócz zdjęć i wpisów warto pamiętać o bardziej angażujących i kreatywnych formach udostępniania swojego przekazu. Twoja strona firmowa na Facebooku może zawierać także różne ankiety, relacje live i materiały wideo. Konkursy i gry także są zazwyczaj mile widziane przez fanów. Warto przy nich pamiętać o zasadach organizowania ustalonych przez Facebooka. Jedną z nich jest konieczność udostępnienia regulaminu, który dokładnie opisze zasady. Zawiera też wiele więcej regulacji, które też musisz wziąć pod uwagę, aby nie ponieść odpowiedzialności karnej.

Udostępnianie postów w mediach społecznościowych będzie jeszcze korzystniejsze ze stroną na platformie PageAndShop. Jeżeli udostępnisz dany artykuł, link nabierze estetycznego wyglądu i zostanie dobrane główne, widoczne zdjęcie.