Logo PageAndShop

Struktura strony internetowej – Jak ułożyć swoją?

Programming 3170991 1280

Struktura to bardzo ważny aspekt przy budowie własnej strony internetowej. Powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby zaplanować ją ciekawie i intuicyjnie. Jeszcze przed samym stworzeniem strony plan musi być skonstruowany i gotowy do wdrożenia. Musisz wcześniej ustalić, co będzie przyciągało użytkowników i wpływało pozytywnie na pozycjonowanie. Oczywistym jest, że możesz zmieniać co chcesz, gdy strona już istnieje, jednak najlepiej mieć podobne aspekty przemyślane na początku drogi. Tekst przybliży Ci wszystkie elementy, jakie powinny znaleźć się na firmowej stronie internetowej.

Struktura strony internetowej – Co musi zawierać?

Blog - Jeżeli prowadzisz stronę firmową, prawdopodobnie będziesz chciał rozszerzyć ją o bloga. Taka taktyka bardzo pomaga przy pozycjonowaniu i zdobywaniu nowych, lojalnych klientów. Podobna kategoria powinna więc znaleźć się na Twojej stronie. Najlepiej byłoby, gdybyś zawarł w niej także podkategorie z tematyką bloga. Wtedy je także mógłbyś pozycjonować. Tworzenie stron internetowych to także myślenie o późniejszym, łatwym pozycjonowaniu.

Oferta / Współpraca - Już po pobieżnym researchu zauważysz, że większość stron firmowych posiada zakładkę z ofertą. Bez niej byłoby trudno skłonić klientów do kontaktu lub zakupu produktów. Podstrona tego typu powinna być szczególnie widoczna i dopracowana. Przecież to właśnie ona będzie przynosić nam zyski z działalności.

O mnie / O firmie – W zależności od tego, czy jesteś samodzielnym przedsiębiorcą, czy prowadzisz większe przedsiębiorstwo powinieneś zawrzeć na stronie taką zakładkę, jak "o mnie" lub "o firmie". Konsumenci często chcieliby zobaczyć, z kim mają kontakt i poznać przedsiębiorstwo z bliska. Takie informacje wzbudzają przekonanie i uwagę. Zdobywasz wtedy zaufanie odbiorców. Jeżeli chciałbyś to zrobić jeszcze skuteczniej, zawrzyj podstronę taką, jak "nasza historia", gdzie opowiesz o powstawaniu firmy i napotkanych po drodze trudnościach. Tu także znajdzie się miejsce na informacje o referencjach, certyfikatach i spełnianych normach technicznych przez produkty.

Kontakt - Możemy założyć, że użytkownik po wejściu na Twoją stronę przeczytał kilka wpisów, dowiedział się czegoś nowego, przeczytał informacje o Tobie, historie firmy i przekonał się, aby kupić produkt. Chciałby zadać tylko jedno techniczne pytanie. Aby to zrobić, musi się z Tobą skontaktować. To jeden z głównych powodów, dla których powinieneś zawrzeć zakładkę "kontakt" na swojej stronie. Powinny tam się znaleźć dane firmy, adres, mapa, numer telefonu i adres email, na który można napisać w każdej chwili. Dodatkowo przydadzą się linki do Twoich profili w mediach społecznościowych. Daj się znaleźć!

FAQ - Jeżeli Twój produkt lub usługa sprawia, że klienci pytają ciągle o te same rzeczy, zamieść je na jednej z podstron. FAQ to zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie. Wtedy oszczędzisz wiele czasu, jaki Twoi pracownicy musieliby poświęcić na odpowiedzi na powtarzające się pytania.

Sklep – Wiadomo, że tutaj umieścisz wszystkie swoje produkty lub usługi. Sklep to podstrona, na której klient dokona zakupu bez problemu i zapłaci za produkt. Jeżeli wcześniej przejrzy wszystkie inne Twoje podstrony, prawdopodobnie w końcowej fazie zatrzyma się tutaj. Tworzenie stron internetowych to także planowanie odpowiedniego lejka sprzedażowego, który prowadzi właśnie do sklepu.

Budowanie wymarzonej strony internetowej zaczniesz razem z kreatorem stron internetowych PageAndShop.pl. Pomoże Ci on wykonać dokładnie taką strukturę strony, jaką będziesz chciał. Nie potrzebujesz żadnej wiedzy programistycznej. Po prostu skorzystaj z darmowego okresu testowego i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.