Logo PageAndShop

Techniki Cold Calling – Jak zainteresować klientów przez telefon?

Woman 3083383 1920

Techniki Cold Calling są stosowane przez firmy od lat. Mimo zupełnej reformacji kanałów i sposobów, w jaki firmy docierają do swoich klientów, rozmowa telefoniczna dalej jest bardzo efektywną opcją. Wszystko przez przewagę personalizacji i bezpośredniego kontaktu. Sprawdza się szczególnie w sytuacji, gdy prowadzimy biznes B2B. Marketing telefoniczny daje nam możliwość odpowiadania na pytania i rozwiewania wątpliwości w czasie rzeczywistym. Czytając ten tekst dowiesz się jak dzwonić, jak rozmawiać z klientami i zamieniać połączenia na nowe transakcje.

Wiele osób oglądało takie filmy, jak Wilk z Wall Street, gdzie negocjator za pomocą kilkudziesięciu sekund dobija targu z każdym klientem sprzedając mu swoje usługi lub produkty. Rzeczywistość w obecnych czasach wygląda nieco inaczej, jednak dalej daje możliwość do skutecznego przeprowadzania rozmów telefonicznych. Wystarczy odpowiednio się przygotować i spersonalizować swoją ofertę. Warto zwrócić uwagę również na umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, które pomagają osiągnąć zamierzony cel. Dobry produkt często nie wystarcza. Musimy umieć jeszcze merytorycznymi argumentami przekonać potencjalnego klienta o korzyściach współpracy z nami.

Techniki Cold Calling – Jak rozmawiać z klientami

Istnieją techniki Cold Calling, które znacznie ułatwiają cały proces i obszernie odpowiadają na pytanie jak rozmawiać z klientami.

Liczne pytania na początku rozmowy - Często kluczowy dla naszego rezultatu będzie początek rozmowy. Jeżeli dzwonimy do danej firmy, musimy mieć przygotowane kilka pytań o szczegółowe potrzeby i problemy nawet, gdy wcześniej przeanalizowaliśmy przedsiębiorstwo od podszewki. Potencjalny klient powinien poczuć się zrozumiany i wysłuchany. My natomiast po usłyszeniu jego odpowiedzi będziemy w stanie zaproponować lepsze, bardziej spersonalizowane rozwiązanie. Korzyści stają się obopólne i osiągamy efekt wygrany - wygrany.

Spersonalizowane rozwiązanie - Jeżeli dokładnie wysłuchamy naszego rozmówcy, jesteśmy w stanie oszacować, czy nasza firma spełni jego oczekiwania. Wtedy możemy przejść do prezentacji naszej oferty. Skuteczne techniki cold calling nie byłyby niczym szczególnym, gdyby nie spersonalizowana propozycja. Jeżeli widzimy, że nasz rozmówca potrzebuje niekonwencjonalnego rozwiązania to powinniśmy zrobić wszystko, aby dopasować ofertę. Czasem wystarczy zaproponować dodatkowo produkt komplementarny lub bonusową usługę.

Jak radzić sobie z odmowami? - Odmowy to nieunikniony element bezpośredniego dzwonienia i składania ofert. Prawdopodobnie większość telefonów skończy się odmową. Wiele osób, które uzyskują zbyt wiele odmów myśli, że nie wiedzą, jak dzwonić. Prawda w większości przypadków jest taka, że za mało dzwonią. Jeżeli liczba połączeń jest duża, a zyski dalej się nie pojawiają, powinniśmy się przyjrzeć naszej bazie i skorygować stworzoną personę. Możemy także popracować nad naszą komunikacją i tonem głosu.

Jak dzwonić? - Marketing telefoniczny

Najlepsza odpowiedź na to pytanie brzmi: często. Większość osób nie lubi rozmawiać przez telefon. Przełamać się można wyrabiając sobie odpowiedni nawyk. Jeżeli będziemy wykonywać 30 połączeń dziennie każdego dnia tygodnia i rozmawiać z każdym przez minimum 30 sekund, po miesiącu uświadomimy sobie, że sama czynność stała się dla nas bułką z masłem. Nie warto bać się wybierać kolejnych numerów, ponieważ w ten sposób tracisz okazję do zdobycia cennych klientów.

Platforma PageAndShop zapewnia Ci stały dostęp do bazy wiedzy, w której znajdziesz więcej materiałów edukacyjnych. Dowiedz się jak założyć i prowadzić biznes już dziś. Stronę, bloga lub sklep internetowy założysz na naszej platformie. Skorzystaj z darmowego okresu testowego i przekonaj się, że warto!