Logo PageAndShop

UX – Projektowanie doświadczeń klienta na Twojej stronie

178578309

Bardzo trudno utrzymać uwagę internautów w nowoczesnym świecie. Dzięki skutecznie zaprojektowanej stronie zostaną u nas na dłużej. Dlatego warto pamiętać o ux (user experience), czyli doświadczeniach naszego klienta. Strona musi być przyjazna wizualnie, cechować się wygodą użytkowania i pięknym designem. Nowoczesność strony to obowiązkowy aspekt. Jeżeli potencjalny klient oceniłby wygląd naszej strony za przestarzały, nie kupiłby produktu. Tekst pokaże Ci na co dokładnie zwrócić uwagę przy projektowaniu doświadczeń użytkownika.

Definicja UX – Co to jest?

Przyłożenie szczególnej uwagi do user experience sprawia, że nowy gość na naszej witrynie odczuwa przyjemność. Projektujemy mu drogę, którą podążanie sprawi mu przyjemność. To trudne zadanie i wielu przedsiębiorców dalej sobie z nim nie razi. Skuteczne user experience cechuje się kilkoma prostymi zasadami.

  • Koncentracja na doświadczeniach internauty

Warto przypisać szczególną wartość emocjom i uczuciom, jakie mają towarzyszyć klientom przeglądającym naszą stronę.  Pamiętajmy, że atrakcyjny interfejs powinien mieć na uwadze każdy ruch klienta. Żadna animacja lub kolor na stronie nie jest przypadkowy. Umieszcza się je w szczególnych miejscach, aby wywoływały dane emocje.

  • Skanowanie stron przez użytkowników

Mało kto teraz czyta całą treść na stronie internetowej. Jesteśmy ze wszystkich stron atakowani reklamami i przekazem marketingowym. Zazwyczaj pośpiesznie skanujemy następne obszary sklepów internetowych zatrzymując się tylko, aby zawiesić oko na grafiki. Długie teksty lub opisy produktów nie przyciągają naszej uwagi. To dlatego coraz więcej sklepów punktuje tylko najważniejsze informacje o produkcie, a ważne badania i statystyki pokazuje się w formie infografik. Pełny tekst takich badań najczęściej dostępny jest dopiero w załączniku. Pomyśl o tym tworząc stronę przyjazną użytkownikowi.

  • Prostota i jakość na pierwszym miejscu

Przeintelektualizowane hasła reklamowe i duża ilość niepotrzebnych elementów tylko zniechęca kolejnych użytkowników. Copywriting na wysokim poziomie, kreatywne hasła reklamowe i wyczucie w reszcie tekstów wzrastają na wartości. Słowa w połączeniu z wyważonym designem sprawiają, że klienci przechodzą z jednej karty do drugiej wybierając finalnie produkt dla siebie. Jeżeli chciałbyś należeć do grona szczęśliwych sprzedawców, również zadbaj o te aspekty jak najszybciej.

  • Użyteczność w parze z estetyką

Wszyscy wiemy, że dobrze jest patrzeć na pięknie wykonane projekty. Niestety czasem estetyczne wzory są trudne w obsłudze i sprawiają problemy przy dłuższym przeglądaniu strony. Warto pamiętać, aby znaleźć złoty środek pomiędzy użytecznością, wygodą przeglądania, pięknem i skomplikowanymi animacjami.

  • Pamiętaj o SEO

UX (user experience) pełni niezwykle ważną rolę przy zatrzymywaniu uwagi klienta i zwiększaniu sprzedaży. Nie powinniśmy jednak pozwalać, aby zbyt bardzo gryzło się z działaniami sprzyjającym wyszukiwarce (SEO). Duża ilość nieskompresowanych grafik może sprawić, że strona uprzyjemni widok użytkownikowi, ale będzie ładować się pół godziny. To spowoduje, że mało kto wytrzyma, aby ją zobaczyć.

  • Przewijanie lepsze niż stronicowanie

Lepiej zamieścić swoje treści tak, aby użytkownik w łatwy sposób poruszał się pomiędzy nimi. Slidery przestają być popularne, a zastępuje je prostota i minimalizm przy przewijaniu z góry na dół. Użytkownikowi takie działanie przychodzi o wiele łatwiej niż zmienianie kolejnych zdjęć na sliderze klikając za każdym razem przycisk na myszce.

Teraz już wiesz, jakimi zasadami kierować się przy projektowaniu ux (user experience) swojego potencjalnego klienta od wejścia na stronę aż do zakupu. Przy witrynie stworzonej z pomocą platformy PageAndShop otrzymasz strukturę przyjazną zarówno pozycjonowaniu jak user experience. Testuj za darmo przez dwa tygodnie.