Logo PageAndShop

Weryfikacja strony w Google Search Console - Poradnik

Weryfikacja strony w google search console   poradnik

Weryfikacja strony w Google Search Console poradnik to tekst, który pomoże Ci zacząć korzystanie z niezwykle zaawansowanego narzędzia od giganta z Doliny Krzemowej. Gdy podłączysz swoją stronę praktycznie po kilku dniach zaczniesz czerpać z ogromną wartość z tego narzędzia. Gdy przeczytasz cały tekst, dowiesz się co to jest i jak podłączyć swoją stronę krok po kroku. Wystarczy tylko kilka kliknięć, a odczujesz znaczną zmianę.

Google Search Console – Co to jest?

Google Search Console to narzędzie, które pokazuje robotom wyszukiwarki strony do zaindeksowania. Zobaczysz tam frazy kluczowe najczęściej wyświetlane przez użytkowników, jakie strony cieszą się największą popularnością i gdzie znajduje się najwięcej linków prowadzących do Twojej witryny. Zanalizujesz dokładnie wygląd strony w wyszukiwarce, stan indeksowania informacji, błędy wpływające na wyniki wyszukiwania, zablokowane zasoby i wiele innych. Wystarczy, że odpowiednio podłączysz swoją stronę. Po weryfikacji musisz odczekać kilka dni na to, aż narzędzie zbierze wszystkie informacje i zacznie je wyświetlać. Taki ogrom informacji do zebrania wymaga trochę czasu. 

Google Search Console poradnik – Jak zweryfikować swoją stronę?

Google Search Console poradnik to instrukcja, która pokaże Ci krok po kroku proces weryfikacji swojej strony. Czytaj uważnie!

Krok 1 - Wejdź na stronę główną Google Search Console

Zaloguj się z pomocą Twojego konta Google. Bez tego dalszy proces stanie się niemożliwy. Następnie musisz wprowadzić adres swojej witryny w odpowiednie, widoczne miejsce i kliknąć "Dodaj".

Krok 2Weryfikacja własności witryny

Google musi mieć pewność, że jesteś właścicielem dodawanej strony! Dlatego powinieneś następnie skorzystać z wybranej metody weryfikacji. 

Zalecaną metodą jest przesłanie pliku HTML. Polega na tym, że musisz przesłać plik do katalogu głównego swojej witryny. Jeżeli już to zrobisz, kliknij "Zweryfikuj", aby sprawdzić, czy wszystko się udało. Na wyświetlonej stronie zobaczysz dokładną instrukcję, a Google przeprowadzi Cię przez cały proces.


Skorzystanie z innych metod to też niezły pomysł. Jeżeli któraś z nich bardziej Ci odpowiada, nic nie stoi na przeszkodzie. Zrobisz to:

  •  Dodając metatag do swojej witryny, na stronie głównej. Jeżeli wybierzesz ten sposób, wystarczy, że skopiujesz wyświetlony metatag  i wkleisz go do sekcji <head> przed sekcją <body> w kod na swojej stronie.
  • Logując się do dostawcy domeny. Przy tej opcji powinieneś wskazać Googlowi swojego dostawcę domeny.
  • Używając własnego konta Google Analytics. Jeżeli chciałbyś zweryfikować stronę w ten sposób, sprawdź, czy kod znajduje się w sekcji <head> strony. Jeżeli znajduje się w innym miejscu, przenieś go. 
  • Wykorzystując swój Menedżera tagów Google. Jeżeli wprowadzisz kod kontenera i masz wszelkie prawa do edycji konta w Menedżerze tagów, to wystarczy.
  •  Gdy skorzystasz z którejkolwiek powyższej metody, potrzebujesz kliknąć przycisk "Zweryfikuj", a dowiesz się, czy osiągnąłeś zamierzony efekt. 

Jeżeli wejdziesz później w panel, Google podpowie Ci, jak dodać ewentualne dostępy innych osób do statystyk witryny, jak ustawić kraj funkcjonowanie strony i gdzie dodać wygenerowaną mapę witryny (nieobowiązkowa opcja). Kilka minut wystarczy Ci, aby przebrnąć przez cały proces i czekać na zebranie potrzebnych danych. 


Google Search Console poradnik – Co dalej?

Po około tygodniu Google Search Console zacznie wyświetlać dane z Twojej witryny. Wtedy zaczniesz analizować, zmieniać i z większą łatwością poprawiać błędy na stronie. Całość znacznie ułatwi Twoją pracę i proces analizy. Szybciej zapobiegniesz błędom na swojej stronie. Nawet, jeżeli wcześniej nie miałeś o nich pojęcia. Nie bez powodu Google Search Console to jedno z najbardziej popularnych narzędzi dla właścicieli stron.