Logo PageAndShop

Wiedza i edukacja w prowadzeniu firmy. Jaka wiedza przynosi najwięcej korzyści?

22

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga wielu umiejętności, które pozwalają zdobyć i utrzymać klientów, wypromować własne usługi lub produkty oraz osiągnąć sukces w swojej branży. Twój biznes dopiero raczkuje? Chcesz dowiedzieć się, w jakie umiejętności warto zainwestować, żeby prężnie prosperował i przynosił zyski? Przedstawiamy najpopularniejsze szkolenia, które pozwolą Ci rozwinąć działalność gospodarczą.


Polscy przedsiębiorcy chętnie inwestują w nowe umiejętności, a często także szukają możliwości darmowego uzyskania dodatkowych kwalifikacji. Dotyczy to zarówno sektora mikro, małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Firmy uczestniczą nie tylko w szkoleniach doskonalących twarde kompetencje – kursach językowych, dotyczących marketingu czy obsługi specjalistycznych programów komputerowych, ale również tych rozwijających tzw. umiejętności miękkie. Jaka wiedza przynosi początkującym przedsiębiorcom najwięcej korzyści? W co warto zainwestować?


Postaw na umiejętności z zakresu e-marketingu
Marketing internetowy to dynamicznie rozwijający się sektor, który do promocji usług i produktów wykorzystuje możliwości globalnej sieci www. Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i chcesz samodzielnie zająć się promocją swojego biznesu? Korzyści płynące z umiejętnego stosowania narzędzi marketingu internetowego do promowania marek są ogromne – dzięki internetowi informacja o firmie może docierać do wielu klientów przez całą dobę, a odpowiedni komunikat – kreować pozytywny wizerunek firmy. Marketing internetowy pozwala też na nawiązywanie interakcji z potencjalnymi klientami, co może przyczynić się do wygenerowania większych zysków. E-marketing zapewnia również wyspecjalizowane narzędzia służące do mierzenia efektywności działań, dzięki czemu przedsiębiorcy wiedzą, czy konkretne strategie skutecznie wpływają na sprzedaż produktów lub usług.


Jakie narzędzia e-marketingowe wykorzystywane są najczęściej? Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim e-mail marketing, czyli formę promocji opartą na poczcie elektronicznej – według danych Głównego Urzędu Statystycznego, nawet 60% internautów uznaje sprawdzenie skrzynki elektronicznej za jeden z najważniejszych celów korzystania z internetu. Warto wykorzystać ten potencjał do promowania własnej działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy korzystają również z systemu płatnej reklamy w Google – AdWords, który pozwala na zwiększenie grona osób zainteresowanych daną firmą. W ciągu ostatnich kilku lat popularne stało się również inne narzędzie – Facebook Ads, które pozwala docierać do ściśle określonych grup odbiorców.


Zainwestuj również w umiejętności miękkie
Współczesny przedsiębiorca powinien dysponować nie tylko konkretną wiedzą z zakresu marketingu i innych dziedzin – obecnie bardzo dużą rolę odgrywają również kompetencje miękkie. Asertywność, doskonała organizacja pracy własnej, umiejętność zarządzania podległymi pracownikami, czy prowadzenia negocjacji z kontrahentami – to wszystko przydaje się w biznesie i może przesądzić o powodzeniu działalności. Oczywiście nie każdy rodzi się asertywnym liderem o cechach przywódczych – na szczęście umiejętności te można w pewnym stopniu rozwinąć, chociażby na odpowiednich szkoleniach.


Asertywność to podstawowa cecha, którą powinien posiadać współczesny przedsiębiorca – pozwala podejmować samodzielne decyzje i chroni przed wpływami innych osób. Właściciel firmy nie może dać sobą manipulować – powinien ustalić konkretne cele i konsekwentnie do nich dążyć. Ta cecha wiąże się również z inną kompetencją miękką – umiejętnością organizowania pracy własnej. To również bardzo ważne, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, którzy wiele obowiązków wykonują samodzielnie. Ostatnią, ale także niezwykle istotną umiejętnością jest prowadzenie negocjacji handlowych – przydaje się ona na każdym etapie zarządzania działalnością gospodarczą – pomaga zdobywać nowych klientów oraz utrzymywać z nimi długofalowe relacje.