Logo PageAndShop

Wojna cenowa – Czy ma sens i jak się od niej uchronić?

Coins 1523383 1920

Wojna cenowa to strategia przedsiębiorstwa, jaką wybiera wielu założycieli nowych firm. Wprowadzają oni kolejne produkty jeden za drugim, a jednocześnie obniżają swoje marże. Myślą, że w ten sposób sprawią, że więcej klientów zacznie kupować produkty u nich, konkurencja odpuści, a oni będą mogli podnieść ceny. Niestety w dużej ilości przypadków dzieje się zupełnie inaczej. Pełni nadziei przedsiębiorcy obniżają swoje marże nawet tracąc w ogólnym rozliczeniu i myślą, że to chwilowe. Niestety po zwiększeniu stawek przyzwyczajeni klienci odchodzą do konkurencji. Tekst podpowie Ci jak uchronić swoją firmę od wojny celowej. Zbuduj przewagę konkurencyjną na innych polach.

Wojna cenowa – Dlaczego warto szukać innych przewag konkurencyjnych?

Wojna cenowa często okazuje się ślepą uliczką. Obsługa klienta na wysokim poziomie staje się zbyt kosztowna przy małej marży. W większości przypadków taka strategia przedsiębiorstwa jest nieskuteczna i nieopłacalna z punktu widzenia właściciela. Szczególnie początkującej firmie trudno byłoby wyeliminować konkurencję jedynie niższą ceną. Musiałaby posiadać jeszcze inne przewagi konkurencyjne. Przy pozycjonowaniu marki warto zwrócić uwagę na swoją grupę docelową i dopasować produkty wraz z cennikiem do ich preferencji. Nie zawsze niższa cena prowokuje większą sprzedaż. Kreowanie marki premium od początki może dać znacznie większą sprzedaż, nawet przy widocznie wyższej cenie.

Przewaga konkurencyjna – Inne sposoby zdobycia klientów

Wyjątkowy wygląd - Jeżeli chciałbyś stworzyć własny sklep internetowy, jest wiele innych aspektów, na których warto się skupić. Wygląd sklepu i odpowiednia kolorystyka jest w stanie zdziałać więcej niż niska cena. Nieestetyczne sklepy nie wzbudzają zaufania, a przez to mało kto korzysta z ich usług i produktów. Jeżeli chciałbyś sprzedawać więcej zachowując wysoką marżę i unikając wojny cenowej, powinieneś zadbać o wygląd swojego sklepu internetowego i dobrać wizualnie atrakcyjny szablon. Warto zwrócić uwagę na opakowanie naszego produktu. To, że sam produkt jest atrakcyjny jeszcze nie znaczy, że klient go kupi. Strona, na której jest umieszczony produkt także powinna być całkowicie dopracowana.

Obsługa klienta - Jeżeli działasz w branży, w której produkty nie różnią się od siebie funkcjonalnościami, cechami lub składem, jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zainwestowanie w perfekcyjną obsługę klienta. Możesz to zrobić zwiększając szybkość, z jaką obsługiwani są Twoi klienci lub wprowadzając elementy personalizacji. Doskonale działa również wprowadzenie do firmy kultury organizacyjnej, która pokazuje pracownikom, że powinni zwracać się do klientów tak, jak sami chcieliby być obsługiwani. Odbieranie każdego telefonu i udzielanie odpowiedzi na każde pytanie może zdziałać wiele w długiej perspektywie.

Funkcjonalności - Kolejną przewagą konkurencyjną, jaką możesz wybrać jest dołożenie do swojego produktu lub usługi dodatkowych funkcjonalności. Możesz także stworzyć dobra komplementarne dla swojej działalności i sprzedawać je jako dodatek, który wykreuje dodatkowe odczucia klienta podczas użytkowania. Niewątpliwie zbudowanie takiej przewagi konkurencyjnej wymaga największego wkładu i sporych inwestycji. Czasem jednak to może okazać się konieczne.

Korzystając z platformy PageAndShop bez problemu zbudujesz przewagę konkurencyjną w stosunku do firm z tej samej branży. Platforma oferuje Ci możliwość szybkiej edycji, dzięki czemu w kilka chwil dodasz nowe produkty lub edytujesz kolorystykę. Jeżeli chciałbyś, aby Twoja strona wyglądała nowocześnie, a ostatnie, do czego chciałbyś dopuścić, to wojna cenowa, PageAndShop to rozwiązanie dla Ciebie. Skorzystaj z okresu próbnego przez pierwsze dwa tygodnie i przekonaj się sam.