Logo PageAndShop

Wygląd sklepu internetowego – Jak sprawić, by wyglądał nowocześnie?

Shelf 3087406 1920

Wygląd sklepu internetowego stał się wiodącym tematem różnych konwersacji. Różne, sprawdzone metody widoczne na witrynach tworzą mętlik w głowie. Czasem nawet sklepy, których wygląd nie jest zaawansowany sprzedają dużo produktów. Mimo to warto zadbać, aby prezentacja wizualna naszej strony budziła wrażenie konsumentów i sprawiała, że będą polecać działalność dalej. Istnieje wiele sposobów, aby wnieść wygląd witryny na wyższy poziom. Poniższy teksty uświadomi Ci, o jakie aspekty warto zadbać, aby zwiększyć sprzedaż z pomocą aspektów wizualnych.

Wygląd sklepu internetowego – Dlaczego jest ważny?

Wygląd sklepu internetowego to dziedzina, w której standardy zmieniają się bardzo szybko. Każdy rok przynosi nowe zmiany i trendy. Klienci zwracają uwagę na estetyczny design i sposób przygotowania strony. Przestarzałe wizualizacje nie wzbudzają zaufania i zazwyczaj interakcja z taką stroną nie kończy się dokonaniem zakupu. Warto zwrócić uwagę na każdy aspekt, aby całość stworzyła spójną strukturę.

Własny sklep internetowy – Jak sprawić, by wyglądał nowocześnie?

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, czy wolimy dedykowany, własny sklep internetowy, czy zdecydujemy się na jeden z szablonów. Wybór dedykowanej wersji pochłonie znacznie więcej kosztów niż szablon, a strona będzie wymagała regularnej aktualizacji i prac z programistą. Inaczej ma się sprawa z wykorzystaniem gotowego szablonu. Na rynku jest dostępna ogromna ilość możliwości wyboru. Jednym z najbardziej odpowiadających młodym przedsiębiorcom i dystrybutorom wyborów jest platforma PageAndShop. Miejsce pozwala stworzyć stronę lub sklep internetowy zaledwie w jeden dzień. Dodatkowo do wyboru jest kilka szablonów, a całość wykona każdy bez żadnej wiedzy programistycznej. Kreacja samej strony jest niezwykle łatwa, a efekt końcowy współgra z obecnymi trendami.

Szata graficzna Nowoczesny sklep internetowy zazwyczaj charakteryzuje się minimalistyczną szatą graficzną. Barwy są stosowane, a całość nie męczy oczu. Często możemy zauważyć dużo bieli i innych jasnych odcieni. Minimalizm wkradł się do większości sfer naszego życia, do sklepów internetowych szczególnie! Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na dopasowanie do siebie poszczególnych kolorów. Nie możemy pozwolić na brak estetycznej kompozycji pomiędzy logiem, a resztą strony. Podczas projektowania wizualizacji unikajmy atakowania użytkownika agresywnymi akcjami promocyjnymi i reklamami, ponieważ młodsze osoby bardzo szybko zniechęcają się do tego rodzaju marketingu.

Czcionki Masz ogromny wybór dotyczący czcionek w sklepie. Obecnie trendy wskazują na to, że coraz większą popularność będą zdobywać czcionki bez haczyków. Litery będą coraz płynniej przechodzić w poszczególne zdania zmniejszając swoją przestrzeń.  Rozprzestrzeniający się minimalizm zastaniemy także tutaj.

Odpowiednia prezentacja produktów Warto zadbać o to, aby produkty w Twoim sklepie były odpowiednio wyeksponowane. Zadbaj o odpowiednie odstępy pomiędzy produktami. Nowoczesne sklepy charakteryzują się szerokimi odstępami i dużą ilością przestrzeni. Banery w każdym miejscu witryny przestały być skutecznie zastosowywane. Możesz także zdecydować, czy w Twojej branży wystarczą zdjęcia produktu, czy przyda się wizualizacja w 360. stopniach, a może nagrać cały materiał wideo.

Zakładki – Zwróćmy także uwagę na dostępne zakładki. Podstrony potrafią nie tylko wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce ale też zachęcić lub sprowokować do wyjścia danego użytkownika. Powinniśmy zawsze zawrzeć w naszej strategii stworzenie intuicyjnej nawigacji witryny, aby klient bez problemu trafił do strony z danymi kontaktowymi, blogiem firmowym, portfolio lub produktami.