Wyprzedaż świąteczna i uruchomienie nowych promocji w okresie zimowym to często bardzo duża szansa dla sklepów internetowych w kontekście zwiększenia swojej sprzedaży. Najczęstsze pytanie dotyczące organizowania promocji na sklepie dotyczą tematyki kreowania strategii sprzedaży, wyboru odpowiednich kanałów komunikacji i określenia budżetu, jaki może zostać wydany na kampanię. Zawrzemy odpowiedzi, które mogą nakierować na właściwe tory znaczną ilość sprzedawców w poniższym artykule.
Wyprzedaż świąteczna - Jak zaplanować?
Planowanie działania, jakim jest wyprzedaż świąteczna wymaga sporego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Pierwszy krok to określenie podstaw wyprzedaży i jej zakresu. Musimy zdecydować, czy poddać wyprzedaży wszystkie produkty, czy tylko część z nich. Następnym krokiem będzie określenie, czy po prostu zmniejszymy ich cenę, czy uruchomimy kod rabatowy o danym, charakterystycznym haśle. Najczęściej takie kupony uprawniają klienta do rabatu w wysokości od kilku do kilkudziesięciu procent od całości zamówienia w zależności od branży i kupowanego produktu.
Strategia sprzedaży powinna obejmować nie tylko wybrane produkty, lecz także sposób ich wyeksponowania na sklepie. Powinniśmy określić, jak będą przedstawione i w których miejscach, aby były dobrze widoczne dla potencjalnych klientów. Jeżeli zdecydujemy się na kod rabatowy, powinien być wykreowany w przemyślany sposób i stosunkowo łatwy we wpisywaniu.
Kanały komunikacji – Opowiadanie o wyprzedaży świątecznej reszcie świata
Wyprzedaż świąteczna w sklepie internetowym wymaga zakomunikowania potencjalnym klientom. Nie powinniśmy skupiać się jedynie na pozyskiwaniu nowych osób za pomocą organicznych wyszukiwań, lecz pomyśleć o innych kanałach komunikacji. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem potencjału, jaki tkwi w Google Ads i Facebook Ads. Prowadzenie komunikacji na Fanpage firmowym też może przynieść zdumiewająco wysokie efekty.
Prawdą jest, że prawdopodobnie w okresie zimowym konkurencja będzie chciała wzmocnić częstotliwość swoich działań w mediach społecznościowych. Spowoduje to, że w wielu branżach przebicie się do klienta końcowego, który przechodzi na stronę stanie się nieco trudniejsze niż zazwyczaj. Nie należy jednak się poddawać. Powinniśmy w miarę możliwości i wysokości marży na poszczególnych produktach zwiększać budżet reklamowy i maksymalny koszt, jaki może nas ponieść kliknięcie w link do sklepu.
Sprzedaż w sklepie internetowym - Złoty środek na święta?
Wspomniane wcześniej kanały i wypracowanie odpowiedniej strategii to bardzo ważne części każdej udanej wyprzedaży świątecznej. Nie jest to jednak wszystko, co powinniśmy uwzględnić. Najczęściej o wysokości konwersji wbrew pozorom nie decyduje samo targetowanie kampanii. Ważniejsza okazuje się kreacja dopasowana do kanału i potencjał na viral. Krócej mówiąc - Lepsza będzie wspaniała kreacja graficzna i tekstowa z dobrym targetowaniem niż wspaniałe targetowanie z dobrą kreacją graficzną i tekstem.
Powodzenia wszystkim w kreowaniu skutecznych wyprzedaży świątecznych w Waszych sklepach internetowych!